View Single Post
Etter googlig fant jeg denne siden. Jeg er en voksen dame som har truffet mannen i mitt liv. Meg: to barn, tidligere gift, A4 liv med ansvarsfull jobb. Han: voksen ungkar, ingen barn, sjømann, levd livet og eksprimentert med ulike stoffer fra hasj til LSD.

Etter å ha vært kjærester 1 år (ikke samboere) har jeg begynt å kjenne kjæresten min ganske godt, og jeg ser et mønster. Han er sjømann og litt ensom på sine friturer. Han bruker alkohol for å få dagene til å gå, men er ikke alkoholiker. Det er greit, jeg ser at han ikke trenger det når vi er sammen.

Det som er "problemet", eller ihvertfall det som skaper en del hodebry hos meg er at han

1) en gang i året spiser/tygger flein. Dette er en vane han har hatt i over 20 år. Han prøver å forsikre meg om at dette er trygt og at det ikke er til skade for han eller noen andre. Jeg hadde knapt hørt om flein før jeg traff han, og det jeg leser på nett er ganske skremmende. Jeg har gjort det klart for han at jeg aldri vil se han i fleinrus, da jeg er litt sensitiv på å se personlighetsforandringer hos mennesker jeg er glad i, trolig grunnet en alkoholisert far. Dette sier han seg enig i, men han plukker alikevel en sopp eller to når han kommer over de når vi er i naturen. Jeg syns det er litt respektløst, i og med at jeg er så usikker og uerfaren og litt skremt av dette. Det gir meg hodebry, jeg vet ikke helt hvorfor. Vi snakker forresten om å bli samboere. Om han skal ha seg en fleinrus vil det bli når og om jeg og barna mine er vekkreist en helg, det er ikke ofte men... Jeg vet ikke hva jeg lurer på egentlig, jeg vet ikke hva en fleinrus gjør med et menneske annet enn det han ha fortalt; han vil sitte stille i mørket, han opplever en annen dimensjon, han ser ting klarere og får en bedre forståelse av hvordan livet fungerer...?

2) Noen ganger å året røyker han hasj. Jeg vet ikke helt forskjellen på hasj og "hasj", det er ihvertfall noen grønne greier. Han har mange ganer snakket om hvor fantastisk dette er. Hvor avslappet han blir og hvor godt det er å røyke litt eller mye og bare flyte i verdenen. Jeg vet omtrent like lite om dette som om flein. Den eneste erfaringen jeg har er at jeg har en søster som sløste bort 10 år av sitt liv på å sitte i leiligheten sin, røyke og være et lite produktivt menneske.
Sist helg hadde vi en uheldig opplevelse; jeg var nyoperert på torsdag og hadde satset på at min kjære skulle være hos meg og hjelpe meg se første dagene. Istedet falt han for fristelsen til å kjøpe noe grønne greier og hadde seg en helg med alkohol og røyking og jeg måtte klare meg selv. Oppsøkte og konfornterte han mens han var fyllesjuk og i hasjsus og møtte en mann totalt blottet for reaksjoner, meget sløv og uinteressert i mine sine behov. Jeg ble veldig lei meg og følte meg lite verdsatt.
Jeg vet heller ikke helt hva jeg lurer på angående dette temaet, men han har bedt meg om å prøve sammen med han, han ønsker det beste for meg og mener bestemt at jeg vil ha godt av å senke skuldrene litt (jeg har litt høye skuldre grunnet mye ansvar som alenemor og sykepleier med stort ansvar på jobb), og han snakker om hvor fantastisk sex vil være. Jeg har alltid vært nyskjerrig på hvordan det vil være å røyke dette stoffet, men jeg er redd for at om jeg liker det vil jeg ønske å gjøre det flere ganger. Jeg kommer fra en familie med mye avhengighetsproblematill (hasj, heroin, alkohol) og er redd for at jeg skal ramle utfor fordi jeg kanskje er disponert for å bli "hekta"?

Jeg håper ingen vil le av dette innlegget, jeg ønsker oppriktig å bli opplyst (og kanskje beroliget), for å kanskje kunne slappe litt av angående min kjæres vaner/"uvaner".
Jeg takker for alle svar!