Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av Cybergasm
Takk for all hjelp så langt!

Nå har det seg sånn at jeg har regnet litt feil på alderen til planten min.
Den er nå 3uker og 4 dager gammel. Den er rett rundt 38cm lang og vokser som bare det

Men jeg sliter litt hvis planten blir over 140cm for da kommer lampa for nærme.

I dag skal jeg ned å kjøpe ei 10liters potte. Hva er viktig å huske på når jeg skal skifte potte? Hva må jeg absolut IKKE gjøre?

Jeg må nok også klippe av noen blader. De største bladene skygger helt for sideskuddene. Noen råd?
Vis hele sitatet...
Strainen din skal i teorien være en 100% indica og blir ikke lengere enn 140cm, uansett så lenge du blomstrer før den er 60cm skulle det ikke være noe problem.

Jeg trodde den sto i en 10 liters potte? Jeg svarer nærmere når du sier hvor mange liter det er på den du skal flytte fra=) Men en skikkelig fy fy er å skade røttene.

Solbladene er egentlig små frabrikker som er ferdig utviklet og bruker dermed så å si ingen energi. Det har mange debatter rundt dette, men jeg har gjort et eksperiment hvor jeg fjernet solbladet på den ene siden og lot det solbladet som var paralelt for det første bli igjen. Resultatet er faktisk at sideskudde som sto i skyggen, men hadde sin egen lille "sukkerfabrikk" ble mye raskere utviklet enn den som sto i fullt åpent lys uten noe "fabrikk" eller solblad. Å fjærne solblader litt seinere i blomstringsfasen hvis det skulle være store deler av en bud som er dekket av skygge er det mer aktuelt å fjerne de da.

Men alle har sin mening om akkurat dette, i noe tilfeller kan det faktisk være lurt, smak og behag noen ganger, syns sjøl det er bedre å gjøre dette med morplanter og/eller planter som skal ha mer en 1 toppskudd/ stiklinger.