View Single Post
Sitat av remeron Vis innlegg
«Nå er det litt forskjell på å starte firmaet og å sitte i styret senere.»

Ja, jeg er helt enig med deg at det er en forskjell, men hvorfor i alle dager skal vi da snakke om et «senere styret» noe som har absolutt ingen relevanse til OP/Thread starter sin situasjon? Her snakker vi om en startup, ikke en milliard bedrift… (lol)
Vis hele sitatet...
Jeg tror du må sette deg inn i hvordan en bedrift fungerer og de forskjellige rollene som inngår i det å drive en bedrift.

Om hele utvikleravdelingen sitter i styret kan jeg nesten garantere at bedriften vil slite. Et styre burde bestå av personer som er gode på å drive bedrift og som deler de visjonene og verdiene selskapet står for. Ideelt sett av personer som har erfaring på forskjellige områder (økonomi, juss, fag, osv.).
Styret velges av generalforsamlingen i bedriften.

Styret trenger i utgangspunktet bare være én person som i tillegg kan være daglig leder (og aksjonær). I større bedrifter er det også krav om at de ansatte skal være representert i styret.

Alt dette styre snakket er uansett bare en avsporing.

Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
De fleste utviklere jeg kjenner hadde takket nei til en jobb som involverte styremøter.
Vis hele sitatet...
Og dette ^
Sist endret av random105675; 30. august 2022 kl. 10:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.