View Single Post
Sitat av Vedicknowledge Vis innlegg
Hvem har sagt at han skal bruke GHB/GBL så mye at han får abstinenser? det er jo ikke slik at en får abstinenser av å ta GHB/GBL en gang i ny og ne... Vet du derimot hva skadevirkning på å drikke seg dritings kontra å ta GHB/GBL er? (da snakker vi ikke avhengighet/kronisk bruk)
Vis hele sitatet...
Da det gjelder rusmidler, så er abstinenser helt individuelt, dette gjelder både fysiske, og psykiske skadevirkninger. Det er TS sin egen opplevelse, og jeg er enig med patricia, at det er frekt, og viser til liten innsikt da folk kritiserer andres subjektive mening på en opplevelse. Det var ingen påstand, det var en mening, og det er hans mening, ikke forsøk å døm andre før du tar en titt på deg selv.

Sitat av Vedicknowledge Vis innlegg
For meg virker det snarere som om hen kommer til få problemer pga rusbruk så er det fordi hen har kort vei for å ta en "0.5dropp" eller å ta seg en "fet stripe".
Vis hele sitatet...
Igjen, du mener han har en kort vei til rusmisbruk fordi han ble gitt 0,5 gram amfetamin for å dempe de potensielle negative effektene av gbl? Likevel forklarte du denne personen som du mistenker å ha kort vei til rusmiddelproblemer, at han ikke burde lage seg en så negativ subjektiv mening om et stoff bare fordi han hadde èn dårlig opplevelse med det. Det er en veldig kjent metode blant grupper som driver mye med ghb/gbl, at pepper fungerer ypperlig dersom noen overdoserer.

Sitat av Vedicknowledge Vis innlegg
Det jeg prøver å si er at TS dømmer GBL ned fordi hen har tatt overdose. - Er ikke det litt korttenkt? Vil du gjøre en permanent bedømning på alkohol fordi du drakk deg drita og ble dårlig ên gang?
Vis hele sitatet...
TS mener at han ikke synes at GBL er verdt å ta noe mer, av de grunner av at det er vanskelig å dosere det rett, og da er det enkelt å havne i en overdose, noe som er en veldig ubehagelig og farlig tilstand.

Sitat av Vedicknowledge Vis innlegg
TS må gjerne holde seg unna GBL/GHB (og alle andre rusmidler for den saks skyld), men jeg mener hen gjør det på et grunnlagt som er korttenkt. Hva er det som er så mye verre med å ta GBL/GHB en kveld enn å dra en "fet stripe" patricia?
Vis hele sitatet...
Du sa nettopp at du trodde han hadde kort vei til rusmiddelproblemer fordi han så enkelt tydde til amfetamin for å komme seg ut av en overdose, og nå snur du det på hode, og forteller at han ikke burde dømme glb fordi det ikke er farligere en amfetamin? Klart det å ta GLB kan være farligere en amfetaminsniffing.