View Single Post
Sitat av spharx Vis innlegg
Selv om det kanskje er sant, så har mange folk fortsatt fått livene sine ødelagt av stoffet.

Ellers skulle jeg gjerne sett hasj blitt avkriminalisert, hvilket hadde vært positivt for meg, men jeg kan samtidig se at det kunne blitt et problem for andre. Jeg er fult klar over hvor lett det er å komme inn i en hverdag hvor hasj har blitt rutine, og da er det blitt et problem (slik jeg ser det.)
Vis hele sitatet...
Det med rutine kan man jo også se ved røyking av tobakk. Iom at det er et lovlig rusmiddel som kan brukes offentlig. Jeg røyker selv og det er blitt en vane. Røyking er også helseskadelig og jeg utsetter kroppen min for stoffer jeg absolutt ikke burde. Røyking av tobakk er vel også ganske godt påvist at nikotin du får gjennom røyken er avhengihetskapende.

Men uansett så er det fullt lovlig for meg å røyke tobakk uten å bli stemplet som en kriminell. Jeg har også lov å drikke alkohol (med unntak av offentlige steder) å utsette kroppen min for et rusmiddel som også medfører inntak av giftige stoffer. Alkohol er også påvist at kroppen kan utvikle en vanedannelse ved inntak over lengre tid og føre til at du blir avhengig av rusen denne giften gir. (se: alkoholikere).

Både tobakk og alkohol er mer utbredt og farligere enn cannabis. Likevell blir jeg sett på som en kriminell.
Jeg har også lest mange "gode" forklaringer på hvorfor alkohol og tobakk er avkriminalisert i vårt samfunn da kriminalisering kan gjøre folk ganske desperate siden alkohol allerede er i våres kultur. Staten har jo også prøvd å kriminalisere alkohol. Da vokste hjemmebrent kraftig frem. Her kan vi trekke linjer til cannabisen. Ulovlig dyrking hjemme.

Siterer United Health Directory on "Dangers of Alcohol":
Sitat av United Health Directory
Alcohol brings damage to every organ in your body, even if you don’t consume a big amount and if you take in a big dose, it may bring damage to your heart, liver and brain. When alcohol enters your brain, it numbs nerve cells, slowing down their ability to send messages to your body. If you continue to drink, the nerve centers in the brain and you may lose control over speech, balance, vision, and judgment. Alcohol also depresses the activity of your heart muscle and speeds up your pulse. When you drink too much, fats accumulate in the liver, resulting in a condition known as fatty liver. Continued heavy drinking rapidly produces 2 stages of liver disease: cirrhosis and alcoholic hepatitis. People with these diseases experience appetite and weight loss, enlarged and inflamed liver, accumulation of fluid in the abdomen. Cirrhosis usually leads to liver failure or liver cancer. Other possible effects of heavy drinking are heart failure, varicose veins in the esophagus, stomach bleeding, and inflammation of the pancreas. The disorders produced by alcoholism are very costly in terms of human suffering and economic hardship.
Kilde
Vis hele sitatet...
Legger også til en link fra Tobacco-Facts.info om "Dangers of Tobacco".
(noen sterke bilder på siden)

Jeg påroper meg "retten" til å klage på staten Norge! Jeg syntes det er feil at jeg blir sett på som en kriminell da jeg ruser meg på stoff som i værste tilfelle er like farlig som diverse rusmidler som er lovlige!