View Single Post
Det som har vært min tankegang når jeg har prøvd/brukt andre ting en hasj: Okay her er det egentelig samme risk. Jeg kan slippe unna, eller jeg kan bli tatt av politiet og få en bot. Den vil ikke være så mye høyere en den bota jeg får for røyking, og uansett kommer jeg ikke til å betale den.

Når cannabis er ilegalt blir det (hvert fall for meg) enklere å følet at jeg faktisk ikke har så mye å tape på å prøve andre stoffer.
Derimot kan jeg få en ny rus-opplevelse.

Jeg tror ikke jeg hadde vært så åpen for andre rusmilder om jeg ikke ble stemplet som kriminell fordi jeg røyker hasj.

er det noen andre som også tenker slik?



er selvfølgelig mange andre argumenter også. En kompis av meg pleier å spørre hvem det er han skader når han sitter hjemme med pipa og tar seg et trekk. I forhold til hvem han kunne skada om han drakk seg full på byen.

Dessuten bruker politiet, etter min mening, alt for mye ressurser på å løpe etter relativt rolige hasjrøykere. Jeg ville faktisk trodde det var alvorligere lovbrudd både generelt og innen narkotikakriminalitet, en to stykker som rolig og fredlig sitter hjemme hos seg selv og røyker.

det her kan sikkert virke litt meningsløst. Men jeg prøver å si noe. Uten å være spesielt flink til å utrykke meg