View Single Post
Sitat av Dough Vis innlegg
Det er vel en del nyere forskning som viser at det er hva du utsetter deg for tidlig i livet frem til tidlig tjueåra som kan utvikle seg til kreft senere i livet. F.eks å slutte å røyke i 50-åra hvis du har røykt siden ungdommen har desverre liten hensikt.
Etter å ha mistet noen nære med en av de mest morbide kreftformene får man et litt annet syn på ting. Ikke bare sykdommen men for fort det kan gå galt. Og som nevnt her, skremmende mange får kreft en gang i livet og det tallet er også økende i følge amerikanske studier leste jeg nylig. Det er forventet at det tallet vil passere 50%.
Vis hele sitatet...

Heldigvis så er kreft et felt det forskes heftig på, og som det nok skjer temmelig mye med i løpet av relativt kort tid. Det er alt fra medisiner som virker lokalt, bedre operasjoner der de kan fjerne celler mer presist og kanskje også en vaksine. Men det vil jo likevel være ting en selv kan gjøre.

For de som alt har et bra kosthold, trener regelmessig og ikke bruker tobakk eller alkohol så er det fortsatt mulig å redusere sjansene for kreft. For liketil valg av bolig og bosted kan øke sjansene for kreft.

At det ikke hjelper å slutte å røke for folk midtveis i livet har jeg ikke hørt om før, og det går jo midt imot det fagfolk og leger sier. Kan godt være det er forskning som backer det du sier, men jeg har ikke lest noe som støtter det.