View Single Post
Sitat av roffern Vis innlegg
PS: hvis noen av dere kunne gi idiot guide til det å fixe aac lyden, for det viser seg at boxee boxen på guttungens rom ikke takler den lydformaten jeg får her - Spiller av bilde men ingen lyd.

Hvis jeg har en drøss filer jeg har rippa med programmet - hvordan kan jeg raskt og enkelt fixe dette problemet da?
Vis hele sitatet...

Kode

@echo off
title AC3-konvertering
SET scriptpath=%~dp0

:again
if "%~1" == "" goto done
echo   %~nx1
if not exist "%~dp1AC3" mkdir "%~dp1AC3"
"%scriptpath%ffmpeg.exe" -i "%~1" -vcodec copy -acodec ac3 "%~dp1AC3\%~n1_AC3%~x1"
shift
goto again

:done
echo.
echo Konvertering ferdig!
pause>NUL
exit
Jeg er ingen stor programmerer, men laget et script som konverterer til AC3 og som funker greit til mitt bruk. Inntil noen andre eventuelt kommer opp med noe bedre, så kan jeg jo dele det.

Kopier koden ovenfor inn i notisblokk og lagre fila som hva-du-vil.bat (altså ikke .txt, men .bat) - fila MÅ ligge i samme mappe som programmet til snippsat (eller i en annen mappe du tilfeldigvis har ffmpeg.exe liggende i). Eventuelt kan du laste ned fila jeg legger ved, unzippe den og legge den i mappa til snippsats program/annen mappe med ffmpeg.

For å konvertere lyden til AC3-format, drar og slipper du .mkv-fila på "hva-du-vil.bat". Du kan markere flere filer på én gang, før du drar og slipper dem på ikonet samtidig. De ferdig konverterte filene legger seg i en undermappe av den mappa videoene ligger i, som heter "AC3".
Sist endret av zorro; 8. september 2013 kl. 23:33.