View Single Post
Flott å se at noen har fått den nye tv-løsningen til å fungere uten FMG! Fungerer HDMI-CEC med denne nye Huawei dekoderen? Mangelen på støtte for dette har irriterert meg ekstremt med den gamle tv-løsningen.

Sitat av atg Vis innlegg
Jeg kan med glede meddele at jeg har fått TV (nye TV Løsningen til Altibox med 4k dekoder) til å fungere uten deres FMG Hjemmesentral.

Jeg bruker en Mikrotik Router(CCR1009) med SFP som uplink. Hvor jeg har satt opp IGMP Proxy så Multicast trafikk går mot vlan101 og vanlig internet fra TV dekoderen går mot vlan102->via mitt eget NAT'ed nettverk.

@mroek: Det eneste som skulle til utover dette var å sørge for at unicast trafikk som går fra mitt NATede nettverk(som dekoderen står i) når 172.21.0.0/16 via vlan101 Takk for god hjelp!

Jeg antar dette også skal kunne overføres til å bruke en Asus-router til å erstatte FMG med den nye TV løsnigen. Men en forutsetning er at Asus routeren(eller en hvilken somhelst annen router) støtter IGMP Proxy + en Manuell route for å sørge for at trafikken som går mot 172.21.0.0/16 går ut fra Altibox sitt Vlan101

Jeg skal se om jeg ikke kan få snekret sammen en liten guide, step by step for hvordan jeg fikk dette til å fungere.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde satt stor pris på en liten guide for dette. Jeg bruker Ubiquiti router med SFP så jeg håper og tror at oppsettet ditt er overførbart til denne.
Sist endret av lordpizza; 2. august 2017 kl. 10:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.