View Single Post
Personlig har jeg ikke noe forhold til scootere, og forbudet sjenerer meg ikke. Men, jeg har gjort noen observasjoner bland de jeg kjenner som sysler med slikt. Den ene er at ihuga scooterfans også går mer på ski ut i ødemarken enn andre. Jeg har kun egne observasjoner her, men bildet er nokså ensretta. Og egentlig gir det mening - liker man å være ute, så gjør man det jo gjerne på flere måter?

Jeg synes man kunne eksperiementere litt på en vitenskapelig rigid måte. Skal ikke på berope meg noen ekspertise på hvordan det bør gjøres, men kanskej tillate noen steder og forby andre, og overvåke miljøpåvirkningen nøye over en periode av noen år. Er det ingen konsekvenser - tillat! Er det konsekvenser. så får man vurdere om disse er alvorlige nok til å forby det totalt.

Avslutningsvis: dersom hele Norge kjørte i skogen, så ville det nok ha påvirket både det ene og det andre. Men det er jo ikke slik at alle gjør noe bare fordi det slutter å være forbudt. Er det få nok som gidder, selv ved frislipp, så er jo ikke saken så stor?
Sist endret av Myoxocephalus; 8. mars 2013 kl. 20:24.