View Single Post
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Trådstarter
703
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Å bare idle med en connection oppe krever jo ekstremt lite ressurser, så et såpass kunstig scenario vil jo ikke si deg noe som helst om ytelsen.

Forøvrig kan artillery.io gjøre nøyaktig det du beskriver (ved hjelp av think-operasjonen), så her tror jeg du skal lese dokumentasjonen en gang til.
Vis hele sitatet...
Å idle en connection i webløsningen vil fyre løs en stresstesting av ytelsen. Jeg måler ikke hvor mange ping-meldinger jeg kan sende og motta ved hjelp av masse virtuelle klienter, jeg måler hvordan den overliggende transaksjonsprotokollen jeg har implementert takler mange brukere.
Problemet til mange av disse løsningen er at de virtuelle klientene de instansierer ikke kjører en browser engine i bunn, slik at de ikke klarer å plukke opp klient-side-koden jeg har implementert og starte en WS-kobling og transaksjon.

Jeg har forøvrig laget et skript med Selenium og PhantomJS som fungerer som virtuelle klienter, men de spiser ressursene på maskinen min, og jeg har ikke muligheten til å distribuere denne koden til å kjøre på clustere, derfor ser jeg etter andre løsninger.