Tråd: DNA prøve
View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Fishface Vis innlegg
Den anonyme brukeren "Løpende Vette" som jeg siterte fikk det til å høres ut som man blir registrert i DNA-register hos politiet bare fordi man bodde på samme adresse som en kriminell.

""Min eks-stefar ble tatt for noe greier, og både jeg og min mor ble da registrert i dette registeret fordi vi bodde hos han en liten periode. ""
Vis hele sitatet...
Det må ha vært eneste grunnlaget for at vi også ble registrert ettersom ingen av oss hadde noe som helst med hva stefar dreiv med på siden eller noe som helst annet med politiet å gjøre på den tiden.
Alt de ville var å få tak i han, når de ikke klarte det så tok de meg og min mor istedenfor.
Han var ikke hjemme når de kom på razzia, så jeg og min mor ble først kjørt ned til lageret hvor vi lagret møbler vi ikke hadde plass til og slikt, det ble da tilkalt narkohund som ikke fant noe som helst, ble videre kjørt til Lillestrøm politistasjon hvor vi ble satt 24 timer i glattcella uten noe som helst informasjon eller forklaring, alt av identifikasjon ble skrevet ned som høyde, øyefarge, tatoveringer og alt annet som kunne brukes til å identifisere oss samt spyttprøve for DNA.

Nå påstår jeg på ingen måte at dette er normal praksis, men det var nå det som skjedde oss.