View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, som tidligere nattevakt har jeg erfart konsekvensene av å "ikke bli lenger trøtt". Sov som regel kanskje mellom 2-4 timer mellom skift.
Etter en stund kan det føre til alt fra milde hallunisasjoner til full blown delirium. Det jeg erfarte var å komme i en rar sinnstilstand hvor jeg følte alt var mer "maleri"-aktig og jeg begynte å analysere alle detaljer som jeg normalt ikke hadde tenkt over. I fjor kjentes det ut som det skulle klikke for meg som nattevakt om sommeren, klarte ikke mer. Klarte ikke sove lenge på dagen pga var altfor vamt. Dager gle i ett og det er vanskelig å holde styr på akkuratt hvilken dag som var. Hukommelse, kordinasjon og intelligens merket jeg ble sterkt redusert. Så til slutt sykemeldte meg og ble oppsagt. Sov omtrent 12 timer dagen i sikkert en uke etterpå. Etter det ble døgnrytmen og alt nokså normalt med 6-8 timer søvn hver natt. Det var først da jeg innså hvor redusert jeg var på lite søvn.

Vil sterkt anbefale deg å gjøre tiltak som får deg til å sove. Enten det er å rådføre seg med lege, legge vekk mobil, invistere i air condition, eller bare ta seg tid til å prøve sove ordentlig. Ellers smeller det til slutt.