View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen her inne som nevnte My activity på google som lagrer mye av historikken din. På en Google konto jeg deler med dama har jeg nå sjekka denne historikken, og under et par søk/nettaktiviteter så står det det GPS symbolet, og når jeg trykker på det får jeg opp området man skal ha vært i når man har lagt igjen disse søkesporene i Google. Det jeg lurer på er at det kommer opp område på kartet, "Omtrentlig område" ikke spesifikt sted, også står det "basert på din tidligere posisjon".

Kan denne omtrendlige kartvisningen vise et område som er et godt stykke unna der man har vært, eller betyr det at man har vært i akuratt det området? Det gjelder en annen by, og jeg har ikke vært der med min telefon, hun sier hun ikke har vært der heller. Jeg har ikke fortalt hun at jeg har funnet denne my activity greia som viser aktiviteten google kontoen har lagret.
Det jeg også så var at hun hadde søkt på google maps denne byen som "til" fra en annen adresse jeg kjenner. Kan det at man har søkt på denne byen i google maps gjøre at kartet oppfatter at man har vært/er i dette området, og derfor legges det igjen i loggen som GPS aktivitet at man har hatt tidligere posisjon der? Hun nekter helt for å ha vært i denne byen.

Yeah prøver å finne ut om hu er steder hun sier hun ikke er, eller om det er en helt vanlig misplacement med posisjonslogg?
Jeg vil stole på hun og har gjort det inntil jeg fant den funksjonen her, men syns det er rart at denne søkeloggen ellers viser omtrentlig område i vår kant av byen, og plutselig på andre søk viser den område i en helt annen by det tar hvertfall 45 min å kjøre til. Kan GPS posisjonen hoppe frem og tilbake sånn selvom man holder seg i samme område?
Bare for at dere ikke skal misforstå: Det er ikke "live" GPS som er brukt, som jo er ganske presis. Men det er google aktivitet, for eksempel et søk, eller pålogging på gmail, som lagres i en logg, og i den loggen er det enkelte av søkene/sporene som har et posisjonssymbol. Noen med peil?

Sry ble langt. Håper noen med peil på google og my acitivty kan svare. Tldr; prøver å finne ut om det er noe dama skjuler eller om det er vanlig med mislocations på google.
Sist endret av Veggen; 19. juli 2019 kl. 01:10. Grunn: Slo sammen innlegg