View Single Post
Sitat av Maxinbror Vis innlegg
Altså, jeg har jo tenkt over at jeg har gjort noe annet feil for å ikke få jobb. Eneste grunnen til at jeg tror at navnet mitt kan ha noe å si er fordi vennen min med lavere kompetanse kom lengre i rekruteringsprossesen enn meg. Kan hende jeg tar feil men kan være interessant for å se om det er noe merkbar forskjell etter at jeg har søkt med norsk navn.
Vis hele sitatet...
Kompetanse har ikke bestandig så mye å si, med mindre det er et absolutt/ufravikelig krav til en spesifikk faglig kunnskap. Jeg har fått jobb uten å ha noe som helst formell kompetanse eller erfaring innenfor faget, men jeg har hatt noe erfaring på hobbybasis, gode referanser og tydeligvis gjort et bra intervju.
I senere tid har jeg også vært aktiv innenfor rekruttering og holdt intervjuer selv, ofte er det mye viktigere at personen passer inn i gruppen, samt personlige egenskaper, holdninger og moral.

Min erfaring er at kompetanse/fag er lett å lære bort til riktig person, holdninger er mye vanskeligere å jobbe med, drømmen er jo selvfølgelig en person med masse kompetanse og riktige verdier - men disse vokser ikke på trær! Det kan være så enkelt at kompisen din gjorde et bedre intervju / fikk bedre kontakt med rekrutterer en deg.
Sist endret av Putresopp; 27. september 2018 kl. 09:30.