Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av Taurean Vis innlegg
Fordi planta er liten og skjør enda, med lite røtter. Er det feil å tenke sånn?
Vis hele sitatet...
Vel, når jeg en gang holdt på med dette og jeg omplanten frøene/stiklingene til større potter vannet jeg alltid den mindre potta godt sånn at når jeg tok planten ut ble all jorda med til neste potte, da blir ikke røttene verken skadet eller i det hele tatt påvirket, og etter en dag eller tre ble alltid plantene mye lykkeligere, så bedre ut og hele prosessen tok seg opp noen hakk, røtter vokser alltid til bunnen og kantene først og jobber ut i fra det den har, vel slik jeg opplevde det i allefall

Eneste grunnen som jeg kan se til at man starter i så små potter som på bildet over er hvis man har dårlig med plass, noe jeg kanskje tok for gitt at han over hadde nok av Men for all del, det er en kritisk fase for planten, og det å fikse noe som ikke er ødelagt er jo tåpelig

Sitat av canttouchthis Vis innlegg
Har nå handla waterlife 6.5 buffer i en akvariebutikk, så nå burde det være ute av verden ihvertfall.
Sto 1 teskje til 100L vann, men jeg måtte ha en toppa teskje til 10L vann.. snakker om hardt springvann .
Vis hele sitatet...
Husk å sjekke det samme vannet om noen timer, kan hende det tar litt tid før PH'en endrer seg, så vær forsiktig med å bruke 10 ganger anbefalt oppskrift
Sist endret av Zarathustra; 22. juni 2013 kl. 18:42.