View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
I call bullshit:
Jeg har vært her i mange nok år til å ha sett det som er av rasjonaliseringer og fossroing. Dersom du hadde det minste snev av grunn til å kunne kalle deg selv et offer i saken, uansett hvor perifert det måtte være, så hadde du slått det opp i åpningsposten med fyrverki og slagverksensemble. Men det gjorde du ikke før du oppdaget at folk tydeligvis har marginalt mer sympati med overgrepsofre som tar hevn. At du innledningsvis vinkla det dithen at du hørte om mannen via en dom som var offentliggjort styrker min påstand - hadde det virkelig vært snakk om hvordan eksen din ble voldtatt av ham, så hadde du ikke tilfeldigvis kommet over saken via en dom noen andre hadde offentliggjort. Jeg har møtt krystaller av bornitrid som er mindre gjennomsiktige enn dine motiver.
Vis hele sitatet...
Det der sier du ikke! Du sier ikke til noen som snakker om overgrep at det er bullshit! Overgrep er nok tabubelagt og skambelagt fra før og bare 1 av 10 tør å fortelle det til noen. Overgrep er en såpass privat sak og forblir det så lenge folk kommer med kjefting og dømming som du gjør når man forteller om det..... For trådstarter kan jeg som utsatt selv lett forstå hvorfor han ikke syns det var relevant å fortelle om eksens hans sin kanskje hemmelighet og blande henne inn i tråden. For noen som er utsatt eller pårørende virker det så rasjonelt å jule opp en overgriper at man tar det som en selvfølge at andre forstår hvorfor du gjør det. Men når man blir møtt med hets og kjeft og kritikk for noe man selv følte var å stå opp for offeret, noe man selv kan ha følt som en plikt og selvfølge, så blir man nødt til å dele flere detaljer rundt hvorfor man brenner så mye for saken og hvor nært det sitter når man opplever manglende forståelse for andre siden man blir presset til å forsvare seg selv. Den antakelsen din der kunne du spart deg så jævlig for!!!