View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fuck off dere to a

Takk for mye bra svar. Liker at noen supporterer handlingen mot pedoen... han har forgrepet seg på eks’en min i flere år hvis det har noe å si? Jeg slitter enda med dårlige drømmer osv.
Jeg kommer ikke til å gjøre det igjen (lett og si) men som dere og mener, jeg fikk traumer av det. Ikke kult.
Melde meg kommer jeg aldri til å gjøre for dere som beskytter pedoen istedetfor den forvirrede 17-åringen men greit. Alle får si sin mening synes ikke synd på han, men kunne gjort mye annerledes kjenner jeg.
Kunne heller møtt han offentlig å klinket til han og skreket hva jeg mente, istedetfor å gjøre det vi gjorde. Vi gikk over streken.

Bra det finnes så mye kloke hoder her inne, ikke så lett for meg å skjønne alt hele tiden :/ takk for mye bra svar.

Har ikke hørt noe fra noe politi enda... men er jo bare første dag i uken. Kompisen min finner ikke igjen bankkortet sitt såklart, etter den affæren vår. Det er så typisk om han mistet det INNI HUSET hans. Noia noia... uff.....

Skal forøvrig snakke med psykiater på torsdag. Burde jeg legge ut alt, eller slår det tilbake på meg selv?
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det han gjorde med eksen min har heller aldri blitt anmeldt, kanskje det er en løsning vi kunne prøvd å få hu med på, eller har han ikke opplevd nok nå? Det var grovt overgrep, vil helst ikke gå inn på detaljer fordi det er ett veldig sårt tema... egentlig. Men det er kun ett fåtalls pers som vet om det. Må jeg iverstefall i retten, kunne jeg jo lagt frem det? Da må vel han og i fengsell?

Mod gjerne slåsammen postene ^
Vis hele sitatet...
Alt du gjorde er forståelig men som du sier - dere gikk over streken. Traumene og de psykiske etterfølgende du har fått bør du snakke med en psykolog om. De har taushetsplikt men allikevel behøver du ikke nevne mot hvem eller hvor dette skjedde, men bare fortelle at du ga juling til en voksen pedodømt mann som hadde voldtatt en du er glad i når hun var barn og at du sliter i etterkant av det du gjorde. Mareritt osv... Psykologen vil hjelpe deg med hvordan bearbeide det og trenger ikke alle detaljene.

Om du trenger å legge alle kortene på bordet som kan være veldig befriende og godt når det tærer på psyken å holde inni seg så snakk med en prest. Men vær nøye på å si at du angrer forferdelig og at du ikke tenkte rasjonelt i gjerningsøyeblikket. Presten dømmer deg ikke og har full taushetsplikt. Han kommer ikke til å prøve å verve deg til noen religion men er der for å lytte, så kan du selv vurdere om det føles rett for deg å bli med på nattverder hvor man ber om Guds tilgivelse for sine synder og spiser "hans" brød. Jeg liker nattverd men kan ikke si jeg er spesielt kristen i troen, men jeg tror på noe større og jeg tror på både karma og tilgivelse.

Hun som har vært utsatt for overgrep bør helt klart anmelde det. Det styrker saken hennes at han er dømt for det samme før, men retten vil se på om fremgangsmåten og historiene er det samme og utelukke sjansen for at noe er oppdiktet. Det er vanskelig å bli dømt for overgrep, men om hun har fortalt det til en psykolog eller lege på et tidspunkt så vil deres vitnesbyrd og journal styrke saken. Det er ikke så stor sjanse for at du blir kalt inn som vitne men hun kan be forsvareren sin om å oppnevne deg som vitne. Blir det tilfelle så bør du ikke innrømme volden, men sjansen er stor om pedoen ser deg at han forteller det så egentlig bør du holde deg unna rettsaken om saken går til retten. Uansett om saken hennes ikke går til retten er det viktig å ha anmeldt både for å øke tallene sånn at politiet setter inn mer ressurser på å prioritere overgrepssaker og for at det havner i papirene hans tilfelle han blir anmeldt av flere i fremtiden og det fort kan bli en felles sak hvor alle styrker hverandres sak og han blir dømt igjen.

Hun kan ringe en av disse hjelpelinjene for råd og veiledning:

Dixi ressurssenter for overgrepsofre tlf 22444050 mandag til fredag kl 09-15

Kirkelig ressurssenter for vold og seksuelle overgrep tlf 23227930

Hjelpelinje for incest og seksuelt misbrukte og deres pårørende tlf 80057000 døgnåpen

Eller om eksen din er en mann (skriver det uansett tilfelle det kommer til nytte for andre som leser): Senter for seksuelt misbrukte menn tlf 22424202.

Hun kan også kontakte Vi Tror Deg-stiftelsen på nett.

Masse lykke til! Hjerte