View Single Post
Ja jeg kan godt ta den PI, kanskje var jeg for rask til å konkludere. Men da må det ligge noe annet bak vel? Det virker ikke særlig rasjonelt å lage styr rundt et så moderat alkoholkonsum? Svært mange drikker jo mer på et par helger en det min venn drikker i løpet av et helt år.

Hva tror du kan ligge til grunn? Barn av alkoholiker(e)? Kanskje en egen rusfortid som er holdt hemmelig? Overdreven forventning om at partner skal ha en asketisk livsstil? Eller var det kanskje det at min venn hadde tatt av seg sokkene i sofaen og latt de ligge å slenge på stuegulvet? Eller var det kanskje frustrasjon over at jeg var på besøk som fikk det til å koke over? Altså kan det ha vært noe annet i forholdet som skapte friksjon eller frustrasjon også ble det en bare en måte å få ut frustrasjon på?

Er skikkelig forvirret for jeg har aldri sett på min venn som en som er i faresonen mtp rus. Og når dette først ble et tema så var det tydelig at det var engasjement for det ble en ganske lang enetale der det var lite rom for innspill og konklusjonene som ble dratt var temmelig drøye slik jeg opplevde det. Nå er jo jeg en konfliktsky person så kanskje reagerte jeg unormalt sterkt på dette, men jeg var der da det smalt og ble dratt inn i det fordi vi satt med hver vårt glass. Tilbød meg å dra men fikk beskjed om jeg kunne bare høre det jeg og, for dette var et alvorlig problem og ikke noe som skulle skjules.