View Single Post
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Men hva med alle som er i et arbeid de ikke liker bare for å ha råd til mat? Er det da slaveri?
Vis hele sitatet...
Å flippe burgere klokka tre om natta på en bensinstasjon suger balle, men hvis det innebærer ufrivillig sex bruker du toastjernet feil. Dette har med andre ord ingenting med saken å gjøre.

Sitat av Dongerino Vis innlegg
Hva med en kone og mann som ikke elsker hverandre lengre, men er sammen pga barna. Voldtar de hverandre når de har sex?
Vis hele sitatet...
Dersom ingen av de har lyst på sex med hverandre, så er få ting enklere enn å unngå å ha sex... Ofte er det vel faktisk slik at ekteskapet og sexlivet sakte vandrer sammen i døden? Denne innvendingen om gjensidig voldtekt synes derfor å være ganske teit. Hvis vi modererer den litt, slik at den ene parten tvinger den andre til sex, så mener jeg det er galt, ja. Åpenbart. Igjen, så er det grader av tvang med i bildet, og jeg sier ikke alle kjipe ekteskap bør medføre straffeforfølgelse. Det finnes selvsagt overganger fra et sunt sexliv og vekk. Når den ene parten sier "kan vi ikke snart knulle igjen, det er halvannen måned siden sist" og den andre finner frem kalenderen med et stønn og svarer "torsdag den fjortende?" så er det ikke akkurat frivillig, begge hater det gjensidig, og begge gjør det likevel fordi de føler at de bør. Kanskje ikke voldtekt, men i slike situasjoner bør man nok i det minste vurdere parterapi.


Sitat av Dongerino Vis innlegg
Jeg kjenner jenter som ikke har lyst å være i vanlig arbeid, og derfor velger å være luksus-eskorter uten noen form for hallik eller bakmann. De tjener rundt 10 tusen kroner timen og trenger ikke møte mer enn 4-5 i måneden for å få ting til å gå rundt.
Vis hele sitatet...
Ja, du kjenner altså disse jentene. Det er det mange som sier at de gjør. Men det er forbausende få av disse jentene som likevel vil innrømme at de virkelig liker jobben sin når man graver litt i det. Jeg er totalt uinteressert i personlige anektdoter, men dersom du har noen seriøse klilder til å understøtte din påstand med, så er jeg svært interessert. Som jeg skrev innledningsvis, så er jeg a bsolutt villig til å revurdere dette punktet. Det sagt, så ville det fortsatt overraske meg om de utgjør en signifikant prosentandel av de prostituerte. Og er det ikke mer rettferdig å diskutere problemstillingen med utgangspunkt i de vanligste tilfellene, og ikke spesielle unntak?

Sitat av Dongerino Vis innlegg
Så lenge de gjør det av eget fritt valg så er det ingenting galt med det.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke uenig i dette, men basert på tilgjengelig informasjon synes det å være mer uvanlig enn horekundene liker å tro. Jeg skjønner imidlertid godt at rasjonaliseringen frister.

Sitat av Dongerino Vis innlegg
Det er heller så klart ikke voldtekt når begge partene er samtykkende. De som påstår det forstår åpenbart ikke hva voldtekt er for noe.
Vis hele sitatet...
Hvah, er ikke frivillig sex mellom samtykkende og likeverdige parter voldtekt!? Dæven døtte. Så dum jeg var som påstod at all sex bestandig er voldtekt! Jammen bra at du kunne fortelle meg hva voldtekt er for noe slik at jeg ikke lenger vandrer rund i den villfarelsen.
Sist endret av Myoxocephalus; 10. april 2019 kl. 17:15.