View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Mao. meir støy. Du har ikkje flat frekvensrespons, og nær uendeleg stor støy-signal-ratio. CDer har langt bedre gjengivelse av lydsignalet enn det eg tipper er fysisk mulig å få til på vinyl. Så om du vil ha best mulig gjengivelse av lydbildet slik det var i studio så er nok uten tvil cd tingen.
Vis hele sitatet...
ok her er greia! CD/DVD/BluRay blir lest av med laser som koster, tja, ikke så mye 10.- på de billigste spillerne og kansje 50-60,- på de dyreste spillerne! men så må prisen opp pga annen teknologi osv. til alt overmål så er dette en billig måte og gjengi musikk på for ikke snakke om og ødelegge alt med f.eks mp3, men også en billig, men mot musikken helt på tryne, måte og levere lyd til bruker'n på.

...men! jepp det er alltid ett men! HVIS, bare hvis folk hadde rå til og faktisk gå og kjøpe seg en (1) platespiller med meget latterlig høy standar hva angår dertil teknologi ( noe som kan komme opp i 20.000 - 40.000.-) så tror jeg faktisk at....ehrm...VET jeg at CD'n hadde blitt skoffa 6-fot under torva for alltid!


btw! pÅkker ta deg -slashdot-, jeg lovte meg selv og ignorere alle former for en diskusjon rundt dette tema, men jeg greier bare ikke å la være. Men når det er sagt så håper jeg at folk får oppleve og "HØR" musikk en gang som det var ment og skulle høres. Så kan alle andre ( heretter ) leve i uvitenhet med det og tro at man ikke kan høre / merke forskjell på lyd bare fordi øret ikke ( liksom ) kan registrere visse frekvenser.

[ for min del så er denne saken død, jeg har rett uansett, sånn må det være.lol]