View Single Post
Sitat av entropi Vis innlegg
Leste du den norske artikkelen som forklarer hva habeas corpus betyr, som jeg linket til? Kan du vise meg en kilde som sier at habeas corpus betyr at du ikke kan dømmes for drap uten et lik? Vis meg en link og klipp ut den setningen du mener underbygger det.
Vis hele sitatet...
Hvorfor trenger jeg en norsk artikkel til å forklare hva ett latinsk uttrykk betyr? Vet du hva ordene vi diskuterer betyr? Eller mer, vet du hva rettsprinsipp vi diskuterer? Og hvis du viste hva du snakket om ville du ikke bedt med om kilder ville du?

Sitat av entropi Vis innlegg
Leste du min oversettelse av ditt sitat, som sier direkte at man kan dømmes for drap uten et lik, og at dette i dag er enklere enn før takket være utviklingen i rettsmedisin? Hvis du mener jeg har oversatt teksten feil, kan jeg få høre din oversettelse?
Vis hele sitatet...
Så rettsprinsipper til side? Du mener man kan dømmes for mord på lik som ikke er funnet? La meg gjette. Hele katalogen av forsvunnede personer er bare ett register for dine drapstiltaler?
Sitat av entropi Vis innlegg
Så det du sier er at hvis det ikke kan bevises at noen er drept, så kan man ikke dømmes for drap? Det tror jeg faktisk alle er helt enig i. Men beviset trenger ikke å være et fysisk lik. Det kan være vitneutsagn, film, tilståelse, diverse tekniske beviser osv. Har man bevist at noen er drept, så er det underforstått at det må finnes et lik et sted, selv om man ikke finner det.
Vis hele sitatet...
Sitat av entropi Vis innlegg
Men beviset trenger ikke å være et fysisk lik. Det kan være vitneutsagn.
Vis hele sitatet...
Så hvis noen har sagt noen er grept så kan noen dømmes for mord?
Sitat av entropi Vis innlegg

Det har fortsatt ikke noe med habeas corpus å gjøre.

Men seriøst: Når du ikke svarer på spørsmålene mine, er det fordi du ikke har noe svar? Og at det derfor er lettere å angripe folks debatteknikk?
Vis hele sitatet...

ok.
Sist endret av jacksonv; 11. juli 2016 kl. 19:42.