View Single Post
Sky
Sky's Avatar
DonorModerator
Sitat av herfus Vis innlegg
Etter jeg prøvde LSD (180, avatar) har jeg merket noen små endringer med synet. Dette er nå en uke siden og det var ikke første gang. Det er enkelte ganger når jeg flytter fokus til noe nytt at jeg merker objekter må "re-fokuseres", feks. en plante flytter seg litt ("10cm" hvis det betyr noe) til siden, som om at synet "tok feil" og måtte rejusteres. Først trodde jeg at dette var bare noe jeg innbilte meg, men nå har det skjedd nok ganger til at det umulig kan være tilfeldig.

Dette plager meg ikke på noen måte, når det er så diskré og svakt som det er, men det gjør meg nysgjerrig. Kan dette være et tilfelle av HPPD? http://en.wikipedia.org/wiki/Halluci...ption_disorder
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke si noe med sikkerhet om hvorvidt det er et tilfelle av HPPD eller ei, men det kan være verdt å merke seg at det for noen kan forekomme en økt oppmerksomhet rundt visuelle nyanser og detaljer etter en psykedelisk trip; at man blir mer oppmerksom på "forstyrrelser" i synsfeltet sitt som man ikke la merke til før, men som i bunn og grunn er helt vanlige, eller i det minste var der fra før. Verdt er det også å merke seg at jo mer man tenker på og fokuserer på slike småting, dess større og mer urovekkende blir de gjerne.
Sist endret av Sky; 13. juli 2011 kl. 16:09.