View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det ringte på døra en morgen. Jeg åpnet døra, og en hånd stakk inn og tok tak i armen min. Hva faen... Tre personer i vanlige klær sto og så sint på meg. Jeg tenkte de skulle banke meg.

Jeg skulle til å slå til den ene, og lukke / låse døra igjen, da den andre viste meg politiskilt. Jeg var faktisk i bare underbukse (jeg bor slik at det ikke gjør så mye om noen ser meg i underbukse)

De tok frem håndjerna og satte dem på meg, spurte om jeg hadde narkotika inne. Jeg sa "ingen kommentar".

Da viste de meg papiret med ransakelsesordre, og gikk rett inn. De fant ikke noe ved første øyekast, men de kunne se brukerutstyret på stuebordet, og de kunne lukte at det har vært røyka hasj.

"Det lukter hasj, og du har en bong på bordet. Kan du forklare dette?"

INGEN KOMMENTAR.

"Da blir du med oss inn på stasjonen mens vi ransaker leiligheten din, boden din og alt med hund."

INGEN KOMMENTAR.

Da tok de fingeren min og prøvde å legge den på fingeravtrykkleseren. Den er deaktivert.

"Hva er koden på telefonen?"

INGEN KOMMENTAR.

Så åpna de håndjerna foran, ba meg om å kle på meg. Jeg kledde på meg. De slengte deretter håndjerna bak og tok med meg ut i den sivile politibilen.

Satt i arresten i ca 3 timer før de kom og hentet meg til avhør.
INGEN KOMMENTAR, INGEN KOMMENTAR, INGEN KOMMENTAR til alle spørsmål.

"Vi fant ikke narkotika, men pass deg nå, vi tar deg til slutt.
Så fikk jeg gå.

Spaserte den 4 km lange turen hjem. Alt var som det var hjemme, bortsett fra at bongen var knust. Kan politiet egentlig gjøre sånt? Ødelegge brukerutstyr? Den kostet 1200,- og er ganske tung, så det var ikke bikkja eller et uhell. Du må bevisst løfte den og slippe den på gulvet for å knuse den.

PS; Jeg hadde mye mye mye mye hasj, et par hundretalls gram, men oppbevarte det ikke på et sted som kunne knyttes til meg, derfor fant de ingenting