View Single Post
Sitat av dazezone Vis innlegg
Tja, er ihvertfall ikke alltid så vanskelig å være innenfor referanseverdiene om ikke helt optimalt. Har ikke alltid den sunneste kosten selv, men det meste er greit de siste årene jeg har blitt sjekket for diverse ting (utenom f.eks D-vitamin da). Er mange vitaminer og mineraler det ikke er vanskelig å få i seg nok av fordi det er plenty av det i visse matvarer de fleste spiser. Hvis man er bekymret for at man mangler noe bør man jo og sjekke seg hos legen før man med en gang tar kosttilskudd man ikke trenger, tross alt. Er ikke direkte billig mye av det heller så win-win slik jeg ser det.

Man trenger ikke nødvendigvis spise fisk altfor ofte engang. En del nøtter er en god kilde til omega-3. Det er dessuten veldig mye motstridende forskning på hvor bra Omega-3 og de andre faktisk er for deg - spesielt i kosttilskudd form, tenker jeg. Sånn er det med mye i ernæringsfeltet. Ny forskning dukker opp og plutselig er ikke f.eks smør og egg så veldig farlig lenger.
Vis hele sitatet...

Er ganske enig med det aller meste du skriver her, men Nordic power er by far the billigste med sikkelig doseringer når det er snakk om kosttilskudd.


Vis du spiser sikkelig middag hver dag med frokost,lunsj og kveldsmat vil du få i deg noe nærme gode verdier med vitaminer og mineral i kroppen men som vi begge vet er det og veldig mangen nordmenn som ikke har et optimal kosthold og da er det jo bra og supplementere med noe.

Men sefølgelig sjekk nivåene men vis du vet du har et dritt kosthold der du spiser grandiosa 2ganger i uken f.eks så kan det ikke vær en dårlig ide og supplementere heller, for du taper jo ikke så veldig mye ca 600-700kr i året total på de pillene.