View Single Post
Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Tja, hvorfor jobbe når du kan gå på NAV (tydeligvis)
Vis hele sitatet...
Gå på nav? Tror du de står i døren og bare deler ut? Om ts er ufør mener du at siden han får penger "uten innsats" så ønsker du også å være ufør? Du skjønner at folk ikke får uføretrygd uten å ha varige skader, lyter, brister eller lidelser som er så alvorlige at de regnes som varig ute av stand til å delta i arbeidslivet? Så lam fra nakken og ned hadde passet deg? Eller å være kronisk psykisk syk? Du ville heller valgt å være varig skadet og måtte leve på begrensede midler kanskje hele resten av ditt liv enn å være i jobb, stige i gradene, få bedre og bedre økonomi ettersom årene går?

Om det er dette du tenker så må jeg si bare si gratulerer. Da er det årets latesabb.

Jeg har også gitt ts korreks i tråden jeg også, men tenker når jeg leser gjennom tråden nå at kanskje holder det med pes nå? Ts er kanskje rusmisbruker som ikke klarer å slutte på egenhånd? Eller er i ferd med å bli det? Eller har noen problemer som gjør at han ikke klarer kontrollere seg, eller styre sine impulser. Er ikke sikkert det hjelper særlig om ts føler at alle plutselig står som en stor mobb og rakker ned på ham.

Uansett så tenker jeg at han nok skjønt budskapet nå, at han forsøker endre sine vaner, eller kanskje ber om hjelp og støtte til det til.
Sist endret av random67489; 13. juli 2019 kl. 23:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.