View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Trådstarter
766
Sitat av annveig Vis innlegg
Masse lykke til!
Tror du skal klare dette bra, du virker motivert og målbevisst.

Er selv på nedtrapping. Stod på 16 mg noen år, trappa rett ned til 12 mg uten ubehag og videre derfra 1 mg ned i mnd i samarbeid med lege. Har ikke hatt noe ubehag enda. Men jeg følger ikke planen helt som jeg skal. Jeg craver etter en eufori/rus, så jeg prøver å ta 1 mg noen dager for deretter å ta 5-8 mg. Det kan en sjelden gang gi en svak eufori. Akkurat det er noe jeg engstet meg litt for mtp seponering da jeg har spart opp en del som jeg kan ta en av en gang i blant noen måneder etter jeg har seponert helt. Men kanskje det går bra og at jeg kaster de.

Jeg har inntrykk av at altfor mange i LAR får mye mer subutex enn man egentlig trenger. Meg selv inkludert. Nå skal jeg snart ned på 4 mg og er veldig spent på Åssen det blir når jeg kommer ned til under 2 mg. Tar jeg lite/ingenting noen dager så blir nettene lange, veldig restless leggs og uro.

Jeg har en tung psykiatri-historie og rus-historie, men livet er bedre enn noen gang før og jeg har aldri vært så stabil før. Jeg lurer på om subutexen kan ha vært med å stabilisere psyken min, så jeg er spent på hvordan det blir etter seponering...

Skulle gjerne hatt noen tråder (om det ikke allerede finnes) med eks-brukeres erfaringer når det gjelder rus, medisiner, osv.

Har slutta på benzo etter mange års stort misbruk. Tok 10 mg rivotril daglig + diverse andre benzo. Kutta på dagen, fikk 2 sobril 15 mg å trappe ned på.. det var overhodet ikke gøy, men det gikk jo. Er rart å se i ettertid hvor raskt toleransen øker. Har også hørt historier fra familie og venner at jeg var annerledes på den tiden.

Skal følge tråden din, kanskje vi er ferdig på likt og kan motivere hverandre på veien

Masse lykke til!!
Vis hele sitatet...

Takker. Koselig.

Skjønner hva du mener med suboxone har utligne psykiske lidelserhsr følt det litt sånn, men vil ikke gi all creditten til medisinen!

Jeg har gjort mye selv og jobbet med masse problemer. Og hjernene vores har fått være stabil med en stabil strøm av opiater i lengre tid så tror respoterene mine blitt litt reparert under tiden på suboxone.

Angrer ikke et sekund jeg begynnte på det.

Jeg MÅ ikke slutte nå.

Kanskje jeg bare trapper ned til 8mg og blir stående der en stund.


Er enig i at i Norge får vi altfor mye medisin, men i starten trengte jeg så mye faktisk.

I USA er det sjeldent med doser over 8 mg.

Folk på forum der får sjokk lår jeg sier 20mg, får i Danmark fikk jeg 36mg.

Etter det 120mg metadon, men heldigvis ute av det for lengst. Den var skummel og var syk hver morgen.

Gøy det er flere på tråden som trapper ned.

Du kan gjerne sende en PM, siden det er ting jeg ikke snakker om i tråden også.

Regner med at minst en hav helsearbeiderene rundt meg har Google naltrexone og LAR og har kjent igjen historien min. Men det er bare koselig. Er fine mennesker rundt meg i de gruppene.



KUN brukt imovane 1 dag. Fikk de for 4 dager så det er deilig å kunne ha de og klare å sove selvom jeg veit jeg kan ta de.


Annveig, tror vi har snakket sammen før her, men du kan gjerne skrive nedtrapping og opplevelsen din av det i denne tråden. Bare koselig det.

Skal du på Naltrexone?

Tror jeg skal gjøre det siden jeg kan bli så emotionel når jeg er ny nykter.

Plutselig sier dama noe jeg blir lei meg av så sitter jeg på første tog tilbsle til Oslo med alle sparepengene klar for en ny runde.

Uff. Håper ikke det skjer. Orker ikke mer heroin kjør. Blir dårligere og dårligere for hver gang og kroppen tåler tydeligvis mindre og mindre med årene. Ikke at jeg er så gammel enda, men er faktisk ganske gammel for å være sprøytenarkomsn så fint å gi seg mens man har alle lemmer og sånn ok psyke.

En ting til Annveig.

Ikke slå på deg selv om du tar litt ekstra en dag.

Jeg bruker samme metode bevisst når jeg trapper ned for å få fri en dag osv. Man kan trenge det når det er tøft.

Bare planlegg det å si til deg selv det er en del av planen så lenge du ikke skyter det eller føler det er veldig missbruk preget.

Jeg gjør akkurat det samme for å ta en dag fri fra abstinenser og orke å gå lengre ned.

Legen på lar, psykolog, lar behandler og fastlegen syntes også det var helt ok å ta litt ekstra en dag å så gå ned igjen...
Sist endret av PapaMarathon; 13. juli 2019 kl. 09:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.