View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Trådstarter
766
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Siden du har et så stabilt liv, ville ikke det beste for deg å prøve å trappe deg helt av subuxone, uten naltrakson inj.? Siden man må bli helt fri fra opiater eller opiatsubstitutter(?) tenker jeg... Men jeg kjenner ikke til ditt rus-sug.

Jeg holder på å trappe ned på metadon. Har gått fra 80 til 50mg litt fort, så har holdt meg på 50 en stund. Slet med å sove, men har fått Diazepam så det hjelper nå og skal ned til 40mg når det passer meg.

Grunnen til at jeg skal trappe ned er at jeg skal 8 mnd inn å sone i et lite fengsel med lite drugs om 2-3 mnd. Så planen er å komme meg ned til 0mg før jeg skal inn så har jeg ingen mulighet til å sprekke på de 8/6 mnd.

Ang. nedtrapping så har jeg hørt at det er slutten som er verst. Som f eks. når man kommer ned til 20mg og bup. 4mg (<-Bare noe jeg har hørt fra andre jeg har snakket med nedtrapping om.)
Vis hele sitatet...
Stemmer det med nedtrapping.

Selv vært på 120 mg metadon i tidlig 20 årene.

Mye tyngre å trappe ned på.

Angående naltrexone ser jeg ikke ulempene med det.

Det er jo ikke et rusmiddel. Bare et stoff som hindrer virkning av opiater og som kan dempe cravings så skal rakke ja til det.

Naltrexone e rjo bare motgift til opiater så ser absolutt ikke noe ulempe med det.

Metadon er tøft å slutte med, men det er mulig.

Jeg måtte bråslutte med metadon i Sverige ei varetekt siden de ikke trodde meg og hadde ikke lege der rundt nyttårshelgen i 2012 så lå å rista i en uke.

Hadde senabatinener i 6 mnd, men sikkert fordi jeg slutte så brått.


Var heldigvis ganske langt nede da jeg bråsluttet.


Lykke til med nedtrapping da.