View Single Post
Jeg velger å avslutte denne diskusjonen nå jeg. Du er jo helt useriøs. Når var du i militæret forresten. I 1960? Det du sier om helsevesenet, behandling og medisinering det stemmer virkelig ikke med det helsevesenet vi har idag og den nye fokusen som er innenfor psykisk helse. For å bruke et hippie ord, så er det en langt mer holistisk tanke rundt behandling av psykisk syke idag enn det virker å ha vært den gang du gikk i behandling når du var i militærtjeneste. Om noen synser her i tråden er det deg det mister.

Jeg har ikke kommet med ville påstander. Jeg har kun sagt at folk er forskjellig og kan trenge forskjellig behandling og evt medisiner. En som er psykisk sliten, på tur i en manisk fase, små psykotisk eller kraftig deprimert eller suicidal er neppe istand til å ta en forsvarlig vurdering av hva som er rett måte å gripe an problemet på. Og det å oppsøke fagfolk vil gi dem en vurdering. Det er fagfolk med minst 5-6 års utdanning. Spesialister har gjerne ennå mer. Det er direkte latterlig at du som kommer fra et annet fagfelt dømmer flere profesjoner, kaller dem kvakksalvere, forsøker å vri det til at de har økonomisk vinning på å gi pasienter nødvendig hjelp og behandling og kaller dem for narkiser. Alle dine innlegg i tråden er latterlige og jeg vil nesten litt farlige. For du skremmer kanskje folk som er psykisk syk fra å ta kontakt med fagfolk.


Nå tar jeg helg, du far hvile og slappe av litt du også mellom alle fjellturene.
Sist endret av random67489; 30. juni 2019 kl. 02:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.