View Single Post
Sitat av crazylegs Vis innlegg
Hei. Noen så vet mer om dette:

Altibox is currently migrating all customers to a new version of the TV platform. This is done partner by partner, and eventually, sometime in June, all the customers will be moved to the new platform.
Vis hele sitatet...
Det har i praksis omtrent ingenting å si for dine eksisterende tjenester, men er mer rettet mot forberedelse av neste generasjon av TV-tjenester fra Altibox og oppgradering av backend.

Den eneste forskjellen for deg (foreløpig) som kunde, er at opptak og programarkiv nå lagres/vises i original kvalitet.
Du vet at du er migrert når Altibox info-kanalen har en svart/hvit logo (midlertidig) istedenfor den vanlige rød logoen.

Sitat av listen Vis innlegg
Hei folkens, lurte på om dere kunne komme med litt tips. Har lest gjennom tråden, men virker som min problemstilling er litt «enklere» enn mange av casene her inne.

Jeg har 200/200 fra Altibox. Bruker i dag FMG som router/wifi, og har en Gbit Switch (rimelig sak fra Jensen) etter denne. 5 klienter tilkoblet Switch via kabel. Leilighet ca 60m2.

Jeg opplever at ved full belastning på nedlastning over litt tid (feks torrent), så knebler hjemmesentralen og går inn i restart (både ved trådløs og kablet)

Vil ny router og bridgemode løse problemet tror dere? Vurdere da å skrote switchen, og gjøre alt via router. Trenger ikke å tenke på TV, stabilt nett er prioriteten. Ønsker helst ikke å styre med å flytte fiber til egen boks osv, men må man så må man. Tar gjerne imot tips til router (som takler en evt oppgradering til 500/500 hastighet)



TL;DR: Hjemmesentral FMG faller ut ved load over tid, vil bridge-mode og ny router fikse det?
Vis hele sitatet...

Anbefaler deg å ta kontakt med support og beskrive nettopp det du gjør her. Den skal uten problemer håndtere 200mbit/s over lenger tid.
Hørtes ut som noe galt med hjemmesentralen.
Sist endret av MrCryptical; 8. juni 2020 kl. 11:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.