View Single Post
3gb ram
ThinkpadX200's Avatar
Trådstarter
186
Sitat av *pi Vis innlegg
Det gidder jeg ikke å diskutere.
Vis hele sitatet...
Ventet på den
Sitat av *pi Vis innlegg
Nei du skriver jo ikke noe om situasjonen, jeg mener bare på generelt grunnlag at det ikke er dårlig gjort å ikke ha lyst til å diskutere noe.
Vis hele sitatet...
Jeg prøver altså igjennom tråden å formidle at jeg ikke mener generelle situasjoner.

Ofte ytrer en person en feilaktig påstand eller tankerekke og følger det med "men jeg ønsker ikke å diskutere", "jeg har ikke tid til å debatere", "har du ikke noe bedre å gjøre på" eller noe slikt for å unngå å måtte forsvare den.

Problemet er da at om man påpeker feilen vil en virke kverulerende og desperat etter å diskutere.
Vis hele sitatet...
Min tanke er at om intensjonen var å unngå en diskusjon eller spare tid ville en ikke begynt en diskusjon med det første og at i de situasjonene jeg snakker om brukes det som en unnskyldning for å avslutte diskusjonen ettersom en ville satt fast om diskusjonen hadde fortsatt på vanlig vis. Beklager mye bruk av "en" og person. Gikk vekk i fra min vanlige stil ved å navngi enhetene i eksempelet mitt i dette innlegget. Håper ikke det påvirker det alt for negativt.
Vis hele sitatet...
En har selvsagt ikke noen plikt til å forsvare meningene sine. Innlegget mitt handler ikke om generelle situasjoner hvor en unngår å diskutere, men derimot når en syntetisk ide om at diskusjonen er uviktig skapes for å få det siste ordet og stilne motparten.
Vis hele sitatet...