View Single Post
Alge faen!
Alge's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lilleoslo Vis innlegg
Har du ingen bekjente som du registrere adresse hos? Det forenkler jo det meste.
Vis hele sitatet...
Joda, jeg har plenty av muligheter der og jeg har tenkt litt på dette selv, men da dukker plutselig ett annet problem opp. Det er at vist jeg er registrert på en adresse der noen andre bor så blir trygden min mindre. Altså vist jeg har samboer så trekker de meg noen tusen i trygd.

Litt av poenget med dette er jo at jeg kan spare opp mye penger ved å bo i campingvogna, for inntekten som ung uføretrygdet er ikke noe å juble over (selv om jeg er aldri så takknemlig for at jeg faktisk får trygd). Vel, det er ihvertfall en av mine argumenter for å gjøre dette. Altså jeg kommer jo til å tjene mer på å bo i campingvogna selv om jeg blir trekt i trygd, men tanken blir ikke like attraktiv om du skjønner.

Vel vist jeg har forstått disse reglene riktig da. Jeg er veldig dårlig på dette

Sitat av _abc_ Vis innlegg
De stopper ikke ufør selv om mottaker er UFB.

BankID, bank kort, pass, førerkort har sikkert ts allerede. Om ikke, skaff det først. Evt ta lån nå, la de stå urørt på konto og betal i tide.

Riktig timet klarer du dette i årevis. Dukker noe opp som gjør at du trenger fast adresse igjen kan du feks leie langtidsplass på campingplass og ha adresse der. Skal du egentlig utenlands er du pliktig og si fra ti NAV.
Vis hele sitatet...
Ja, med mindre de omregistrer meg til utvandret etter to år som UFB da? Leste noe om det også. Men tipset om å leie langtidsplass på campingplass når det trengs er ett godt tips. Det skal jeg tenke litt på.
Sist endret av Alge; 17. mars 2023 kl. 17:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.