View Single Post
Sitat av CrumblingPlush Vis innlegg
Hei, jeg sliter så utrolig mye med ensomhet. Jeg mister BUP plassen min denne måneden og er redd for å bli mer ensom enn noen gang. Jeg har folk rundt meg å snakke med, men det føles så umulig å åpne seg for den. Det kjennes så umulig og angst oppvekkende at jeg har den siste perioden lest mer og mer om rusmidler for det virker som det letter på angst i noen tilfeller. Men det er virkelig ikke en vei jeg vil gå på tanke med alt det negative ved rus. Vet ikke hva jeg skal gjøre, noen tips?
Vis hele sitatet...
Om du ikke har erfaring med rus fra tidligere vil det være en dårlig ide å begynne for å løse utfordringene du har i dag. Rus blir fort en krykke for å fungere normalt og for noen kan dette fort bli et mye større problem og vanskelig å slutte med.

Helt ærlig så høres det ut som du har mange gode ting i livet ditt, men kanskje en mangel på noen å prate ordentlig og dypt med om hvordan livet er. Denne typen relasjoner kommer ikke helt av seg selv og man må tørre å gi av seg selv. Det er ingen skam å dele, men det kan gi andre utfordringer. Noen vil kanskje gjøre narr av deg, mens andre vil være nysgjerrige og spørre mer for å finne ut hvordan du virkelig har det. Sistnevnte vil også kunne se at dette er en god relasjon og dele om egne utfordringer. Sistnevnte er relasjoner du ønsker å ha i livet ditt. Dette er ordentlige vennskap og kan være betingelsesløse.

Jeg har selv vært på det stedet du befinner deg nå. Det er tøft, vanskelig og svært utmattende. Det trenger likevel ikke være slik for alltid. Du har verdi, er god nok og betyr noe. Det er viktig å huske på, selv om det ikke alltid er like enkelt.

Siden du BUP antar jeg at du ikke er myndig. Hva sier foreldrene dine om situasjonen?