View Single Post
Sitat av Martinusen Vis innlegg
Men tilbake til hovedtittelen, hva er sjansen for og bli tatt? Er den skyhøy, høy eller lav? Om jeg tar ut pengene isteden, fremfor og bruke bankkortet fra Bitsafe, er sjansen mindre? Jeg kan jo bare tenke meg hvor mange som dessverre gjør det slik her til lands.
Vis hele sitatet...
Sjangsen øker garantert med tiden.

Dette blir det spurt om hver uke her på freak. Her er en som har noe konkret, om det er sant vet jeg ikke. Hvorfor ikke bare betale skatt som alle andre? Spør ikke om det moralske her men hvorfor vil du deg selv så vondt som det å måtte gå rundt og være paranoid for å bli tatt for noe som kan følge deg i mange år? Dette forsvinner jo ikke når du har gjort en overføring, det bare samler seg opp.

https://freak.no/forum/showthread.ph...07#post3683007

Skal du gjøre dette bør du ha rimelig god oversikt over hva du holder på med.

Sitat av Martinusen Vis innlegg
Kort forklart, hva er sjansen på og bli tatt for skattesvindel fra Bitsafe, som er utenlandsk?
Vis hele sitatet...
Bitsafe er i EU, ikke i Afrika og Norge er i EØS. Lovverket tilpasses og blir til etterhvert som det kommer nye måter å utnytte det til svindel. At det fungerte i går betyr ikke at det fungerer i morgen og ut i evigheten.

Fra innlegget linket til over er det tydelig at dette er noe som allerede blir fulgt opp. Og med 30k i måneden er det jo bare å leve mens du kan.
Du er rimmelig bak mål om du faktisk tror det. For det første skjer en automatisk melding vær eneste gang du trekker et utenlandsk kort i norge. Dersom et utenlandsk kort brukes for mer en 20.000 på et år går en automatisk alarm i PIP (Prosjekt internasjonal pengeoverførsel som jobber med skatteataten) . Hvor mer du bruker jo mer havner du opp på lista, og bruker du nok så søker PIP / Skatteataten opp kort bin ( bank identifier number ). Dette er de første 6 tallene i kort nummeret og er identifisert med bank. Deretter kontakter dem banken og gir kort nummer og krever utlevering av personalia og fulle transaksjons info innen skatteavtalen landene har i mellom seg( bitsafe er i nederland og går under skattutvekslingsavtalen).

Skatteataten, PIP osv.. Kan med et trykk søke opp et kort nummer og se _ALLE_ transaksjonen det kortet har gjort i norge ved oppkobling mot NETS som dem har. Videre er det kort vei til brukerstedet hvor du har brukt kortet og få utlevert kamera eller andre spor som kan linkes til deg. Ikke nok med det, men risikerer også at bitsafe selv sender informasjonen din automatisk til skatteataten.

Skatteataten etterforsker og anmelder flere tusen mennesker ver eneste år som bruker neteller,skrill,bitsafe,bitpay og andre forhåndsbetalte kort. Men du kan banne på at dem venter et par år til beløpet er såpass høyt at dem kan bure deg inne for grov skatteundragelse. Det første tegne at du er under etterforskning er at du får selvangivelse i den siste buljen.

Foreldelse fristen på milde tilfeller er 5 år, hvor 10 år på dem groveste. Så dem har god tid.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dough; 24. februar 2023 kl. 23:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.