View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hehe, nei, du har ikke rodd så mye som en meter. Det var klart for absolutt alle andre enn altrighteren hva du mente
Vis hele sitatet...
Ja det er klart at hvis man mener at "i motsetning til" betyr "det motsatte av" så er man en altright nazi... Har du noen flere gullkorn å komme med hr kommunist? Jeg regner med at når en av "crewet" på dette forumet kaster om seg med slike betegnelser på andre brukere så betyr det at jeg og alle andre brukere her også kan gjøre det. Og det vil jeg sørge for å benytte meg av fremover.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det sagt, så er jeg ikke helt enig med, vel, noen. Som vanlig, antar jeg. Den amerikanske våpenlobbyen er koko, derom hersker det liten tvil. Men den amerikanske antivåpenbevegelsen? De er faenhakke insane. Det er som alle feilslutninger og personlige problemer man finner hos folk som Ada Sofie Austegard og Nina Karin Monsen har blitt destillert og halvblanda med ren amfetamin. USA som nasjon klarer ikke å føre en skapelig debatt om noe som helst, og alle kontroversielle emner ender i destruktive skyttergravskriger dere ingen har noe annet ønske enn å sabotere for motparten - om så på bekostning av seg selv. Slik jeg ser det er den amerikanske våpenlobbyister ganske representative for amerikanske lobbyister generelt - altså en slags livsform som best kan sammenlignes med protister. Og det er synd, for det er visse sider av saken deres jeg har svært stor sympati for.
Vis hele sitatet...
Jepp de er koko fordi Myoxocephalus sier at de er det. Ingen flere argumenter trengs.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Min ønskedrøm er et enkelt og krystallklart regelverk der man kontrollerer hvem som får lov til å eie våpen og hva slags våpen som kan eies. Kort sagt, noe à la det de hadde på New Zealand inntil nylig. Det kommer imidlertid aldri til å skje.
Vis hele sitatet...
i USA? Så staten skal bestemme hvem som har lov til å forsvare seg selv? Skal vi gjøre det samme med f.eks hjelmer? Hvis du ikke blir godkjennt av ordføreren som hjelmbærer så er det forbudt for deg å bruke hjelm når du skal ut å sykle, eller ut i alpinbakken. Høres fint ut?
Og mens vi først er i gang med å ta fra folk grunnleggende rettigheter la oss også innføre en lisens for å få lov til å stemme ved valg. Kun de som er godkjent av Kongen skal få lov til å stemme, og du kan ikke begynne den 10 årige godkjennings prosessen hos Kongen før du først er blitt håndplukket ut av befolkningen som en verdig søker av enten Jan Thomas, eller Sophie Elise.

Sitat av robhol Vis innlegg
Og hvor mange ledende teknologer og diverse ansatte på/i verdensledende universiteter og forskningsmiljøer tror du er NRA-medlemmer?

Rent utover tynt begrunnede hersketeknikker er dette argumentasjon lengre ute på viddene enn jeg har uttrykk for. Den faktiske påstanden du prøver å svare på er at våpenlobbyen i USA er koko. Jeg ser ikke hvordan våpenlobbyen i USA blir mindre sprø av at det tilfeldigvis også bor intelligente folk i samme land?

Godt eksempel på en stråmann, da...
Vis hele sitatet...
"Våpenlobbyen" i USA er den jevne amerikaner. Siden organisasjoner som NRA, GOA, osv. har en både enormt stor og et enormt bredt utvalg av befolkningen som medlemsmasse. Og disse medlemmene er hvem de lobbyerer på vegne av. Akkurat som f.eks en fagorganisasjon når det gjelder forskjellige fag og yrker. Som sagt å idiotforklare en så stor gruppe av USA's befolkning faller på sin egen urimelighet.
Sist endret av JRF; 21. januar 2020 kl. 00:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.