View Single Post
Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
Må vise frem ett våpenkort for å kjøpe ammo. Men 22lr ammo har vel alle og enhver liggende noen av ?

Uansett helt ubrukelig til alt annet enn drap/skadeskyting på svært kloss hold. Nesten så jeg hadde ledd, hvis noen peka på meg med en sånn på 10m
Vis hele sitatet...
Det hadde antakelig også vært siste gangen du lo. Folk har skutt elg med salongrifle. Subsonic. Det er ikke forsvarlig, det er ikke lovlig, det er ikke lurt. Men treffer du riktig, så dør det du skyter på. For all del, offiseren min i forsvaret ble skutt med ei salongrifle på balkan, og hadde bare et lite arr på brystet - kula hadde blitt bremset opp av flere lag med tøy og utstyr, og stoppa i et bein uten å gå gjennom. Hadde det vært ei grovere rifle hadde det skuddet selvsagt vært fatalt. Men en 22lr avfyrt fra tredve meters hold går glatt tvers igjennom en bit 2x4 og bordbekledninga på garasjen som står bak. Ja, jeg har prøvd. Nok en gang, ikke spesielt forsvarlig, lurt eller lovlig. Dog fullt mulig.

Riktignok hadde rifla langt løp, og det hjelper selvsagt en del. Å påstå at 22lr er leketøy er imidlertid en heseblesende idiotisk påstand. Den dreper deg eksakt like død som .300 winmag.
Sist endret av Myoxocephalus; 16. januar 2020 kl. 23:59.