View Single Post
Sitat av meitemark Vis innlegg
Produktene på TV-shop er utrolig svake i forhold til Bailine sine. Full guffe på TV-Shop eller batteridrevne saker er som 2-3 på Bailine sine. Jeg kjøpte denne etter at den lokale Bailine la ned, og den er kanskje like kraftig som nivå 4. Men den har 4 timers lange programmer, så det går greit. Bailine sine maskiner går til 10. Jeg brukte det primært til smertelindring i nakke og rygg og ga beng i fettfjerningen, men hadde elektroder på mage også, så litt nytte (fastere flesk) der ble det.
Vis hele sitatet...
Hjelper jo lite med lange programmer og nivå 10 i styrke når det ikke er laget for å verken fjerne eller stramme fett/muskler.
Denne du linker til (og EMS produkter generelt) er jo for smertelindring og muskelrehabilitering, ikke trening eller fettfjerning som TS er ute etter, tv shop reklamerer for og tråden forsåvidt handler om.

Du hadde elektroder på magen, hva så? Elektrodene gjør ikke annet enn å stimulere, de trener ikke.
Hadde det derimot vært snakk om fullt utstyr slik toppidrettsutøvere bruker fra tid til annen med lege inne i bildet så hadde det kanskje vært noe annet, men det er jo ikke tilfelle da det her er snakk om en liten håndholdt dings som kan passe i lomma og som kan brukes når og hvor som helst.

Om folk kunne sitte stille og rolig i sofaen i 4 timer om dagen for å få 6 pack for rundt 2000kr, så hadde vel nesten hele verden brukt slike, hadde de ikke?


Forskerne konkluderte med at EMS har ingen effekt på friske mennesker når det gjelder å øke styrke, redusere kroppsvekt, redusere fettprosent og å gi en strammere kropp.
Vis hele sitatet...
https://www.trening.no/styrke/styrke...t-noen-effekt/

Stoler på forskerne og sier at det er placebo jeg.
I kombinasjon med trening/diett så er det jo ikke rart folk tror det funker.