View Single Post
Sitat av hallohallohallo Vis innlegg
Jeg leser ofte her at alkohol er det verste rusmiddelet. Men man kan uten tvil ha et godt forhold til alkohol, drikke seg full et par dager i uken, uten at det ødelegger deg. Jeg føler faktisk at snus og nikotin er mye verre. Synes det er mye demonisering av alkohol her fordi det er et lovlig og sosialt akseptabelt rusmiddel. Selvsagt er det mange som sliter med alkohol, men det er generelt et ganske trygt rusmiddel. Mange sliter med sukker også.
Vis hele sitatet...






Jeg vet nå ikke helt med "trygt", da det ligger på toppen over stoffer som skader de rundt deg og deg selv.
Bare fordi det er lovlig så betyr det ikke at det er trygt.

Drikker du deg full et par ganger i uken så har du et usunt forhold til alkohol.
Tar du deg derimot en pils på kvelden i ny og ne så kan jeg være enig at forholdet er sunnere, men det er nå min mening etter å ha opplevd alkoholikere som påstår de har et sunt forhold til alkohol samtidig som de drikker ett brett med øl om dagen.

Nikotin i seg selv er jo også et skadelig rusmiddel, men ikke på lik linje som alkohol. Røyk og snus gjør egentlig bare at du føler deg tilfreds mens alkohol fucker deg opp både mentalt og fysisk.

Å ta en snus eller en sigarett påvirker ikke kroppen på samme måte som alkohol gjør, du blir jo ikke full av snus eller sigaretter, det verste som kan skje i de fleste tilfeller er at du får nikotinsjokk fordi du ikke har brukt tobakk på lang tid.
Du tar ikke flere risikoer, du får ikke dårligere balanse, du sliter ikke med å prate, bevegelseevnen blir ikke dårligere, du blir ikke sløv og du får ikke problemer med hukommelsen, alt dette får du derimot hver eneste gang du drikker alkohol..
For å ikke glemme å nevne den russiske ruletten du leker med om du har diverse piller innabords som ABSOLUTT IKKE skal blandes med alkohol fordi det fort kan få dødelige konsekvenser.
Sist endret av Flaffersen; 15. juli 2019 kl. 02:05.