View Single Post
har gått på melatonin i 1 år cirka, er 16 år med søvnproblemer, prøver å finne ut hva som fungerer for meg best, jeg kan dele noe av hva jeg har tatt å hva som har skjedd.

Jeg begynte på melatonin, men merket kjapt det hadde ingen effekt hos meg. 60 kapsler for 250kr.. ganske dyrt spør du meg. Senere, begynnte jeg på stilnoct som fungerte supert, sovnet innen 30 min, i mellomtiden fikk jeg en rus som jeg lå og koste meg med til jeg sovnet. brukte stilnocten varsomt ettersom jeg hadde ikke så mye på resepten. Legen sa jeg skulle ta stilnocten med 2-3x2mg piller med melatonin som jeg gjorde. sluttet i en periode med sovepiller for jeg kunne endelig sove mer en 4 timer hver natt. Ting ble deretter verre og nå har jeg fått noe som heter Zolpidem Aurobindo10mg, som skal være det samme som stilnoct, bare denne merket jeg en ubehavgelig kvalmen følelse etter dosering på 1 pille. Det var igår. Skal snart inn til sykehuset slik de kan ta en søvnanalysering av søvnen min. vurderer psykolog, men alt i livet mitt er bra, bare mørketider inniblandt, men hvem har ikke det.

hvis melatonin fungerer for deg er du heldig, bedre å bruke melatonin enn de avhengighetsskapende midlene som stilnoct ect.

hvis du så skal bruke avhengighetskapende innsovningsmedesiner, bruk dem når du trenger dem, du vil takke deg selv når du har en viktig hendelse dagen etterpå, lysvåken klokka 3 om natten.

ta vare på søvnen din, det er den beste tingen i noen sitt liv, men værste i andre sine.
Sist endret av SøvnløsTester; 25. april 2020 kl. 01:07. Grunn: skrivefeil