View Single Post
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Jeg er en voksen mann på 40 år. Om jeg sitter på dass på et sted og en eller annen vekter på 25 år sparker inn døra og skal sjekke meg, så hadde jeg tatt dette videre med ledelsen. Det er ganske graverende faktisk, og jeg er 100% sikker på dette strider mot instrukser vekterne har. Hadde jeg vært i virkelig kverrulanthumør hadde jeg tatt det med media. Jeg kan garantere at det hadde blitt rabalder.

Dessuten er det feil det du skriver. En 100% privateid nattklubb kan feks ikke kaste ut hvem de vil uten en god grunn. De kan ikke si at de skal kaste ut feks alle fra Trondheim eller alle med foreldre fra Afrika. Det er faktisk ikke lov. Selv om de er privat må de følge vanlig lover og regler.
Vis hele sitatet...
Ler! Du må slutte å blande sammen ting og anta at jeg har sagt noe jeg ikke har sagt. HVOR har jeg skrevet at det er ok å kategorisere en gruppe mennesker og hive ut denne gruppen? Det er jo ingen vektere som skriker ut "HEI! NÅ SKAL ALLE FRA AFRIKA UT FRA DENNE KLUBBEN!". DETTE er ikke lov, selvfølgelig, det er stigmatisering og rasisme.
Men det er fullt lov å utvise noen fra et lokale uten å måtte gi de en grunn, hvor lokalet er privateid. Dette må du bare akseptere, og det er ikke noe du kan gjøre med.
Husk at de er viktig at du skiller scenarioer og leser nøye hva jeg skriver. Det du skriver et utkastelse med begrunnelse at personen er fra et visst sted, eller tilhører en eller annen gruppe. Mens jeg aldri nevner dette, da dette aldri er et tema når man hiver ut mennesker.


Og til de andre som mener at det er feil at vektere bryter inn på do, og at politiet blir tilkalt asap.
Se for deg at du selv EIER et lokale og driver din egen bedrift, en nattklub. Det kommer en person inn og går etter hvert på do. Det er 5 rødflagg som tyder på at han skal sprenge hele jævla bygget i filler, og at han har bombe, men du har ingen håndfaste bevis. Skal du vente til denne personen har sittet ferdig på do og sprengt, eller skal du bryte inn? Så lenge vektere eller verter på klubben har mistanke om at folk gjør noe de ikke skal, så bryter de inn ved å være proaktive, og ha fulgt med på visse folk fra før. Det er ingen helt random som sparker inn en dør og sjekker om en person sniffer linjer. Det er et mønster i en viss gruppe av brukere som gjentar seg, som gjør at vektere følger med på akkurat DEN personen, og buster han/hun på do.