View Single Post
Jeg hadde selv en del barndomstraumer, men ingen ekstreme eller "for syke" ting. Men opplevde også synkende medfølelse og glede samt økt kynisme. Mulig jeg og du sliter med noe som ligger noenlunde inn under det samme. Miljø-affektert utvikling av sosiopati og machiavellisme som en overlevelses strategi og coping mechanism.

Når du VIL være glad i de som skal være glad i deg som familie. Men de ikke er det tilbake.
Følelse av å bli forlatt eller ikke elsket/likt.
Når du blir utnyttet av folk som liskom skal være venner, familie eller kjærester.
Mobbing, trakkassering, hetsing og generelt folk som er vond med deg uten noen god grunn.

Når du vil være en god person, og er en god person, men du ikke blir belønnet for det med gjengjeldelse. Så utvikler man en kald empatiløs personlighet der man alltid er på vakt, og automatisk tror alle har onde intensjoner. Fordi troen din på menneskelig godhet har blitt etset vekk som av en syre.

opplevde selv i tenårene og til dags dato - at jeg nådde en permanent state av komplett kynisme. Når noen vil noe er første tanken min "hva er baktanken deres...". Var selv begravelser og følte ingenting. Jeg føler basically ingen sorg eller glede over noe. Og ser på verden kaldt og kalkulerende. Apatisk og likegylding. Manipulerer selv.

Kanskje ikke vi er innenfor samme greien, dunno. Men tipset mitt er at om du fremdeles har noe humanity igjen i deg, prøv å livnære den tilbake med å vise og gi kjærlighet til kjæresten din og andre som faktisk har fortjent det. IKKE til folk som du vet er dritt!!! Det gjør ting verre igjen. Høres ut som om du er på vei der jeg endte opp - der vil du ikke ende opp. Så selv om du ikke tar glede av å være god og altruistisk akkurat nå - gjør det likevel - kanskje du klarer tenne flammen som holder på å slukne.

Det at du muligens har utviklet en form for Anti-Social Personality disorder er ikke umulig, men IKKE hopp til konklusjoner. Snakk med psykriateren din om det og beskriv det 100%. Ikke hold noe tilbake fra psykriateren din. Med mindre du direkte gir han/henne grunn til å tro at du kommer til å skade noen, har de 100% taushetsplikt.