View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Helt ny her, men har noe av den samme problemstillingen, så tenkte jeg kunne spørre.

Jeg fikk dagpenger av NAV, sist gang jeg fikk dagpenger var for 1 år siden. Samme sommer fikk jeg meg en 2 måneders sommerjobb, hvor jeg tjente CA 30.000,- samtidig som jeg fylte ut og sendte meldekort (da jeg ikke hadde fått noe innføring i dette), og dette ble gjort uten hensikt med å stjele penger fra NAV.

Jeg gikk videre uten å tenke på det, men kom selvfølgelig på det når jeg fikk selvangivelsen min for lenge siden (som alle gjør). Der står det at jeg har fått x antall kroner av NAV, samt at jeg har hatt ca 30.000,- i lønn.

Jeg valgte selv å avslutte hos NAV, da jeg fikk meg 100% jobb, og ikke lenger kunne være på den løsningen.

Jeg har ikke fått noe brev eller beskjed om jeg er tatt enda, men angsten og redselen for å gå å vente på å bli tatt, er nesten uutholdelig.

Har en venn som er i politiet, samt noen advokatvenner, som alle sier at straffen blir den samme om jeg sier ifra selv, kontra om de tar meg.

Noen som har noen idee eller innspill på hva jeg bør gjøre? Noen som har vært i lignende situasjon? Ta med i betraktning at jeg selv avsluttet "kundeforholdet", og sluttet å sende meldekort.

Håper på svar