View Single Post
Sitat av Teratom Vis innlegg
Borsett fra at jeg ikke har enablet igmp snooping og ikke har oppgradert til siste firmwareversjon er det likt.
Vis hele sitatet...
Har forsøkt både med og uten igmp snooping.

Sitat av Teratom Vis innlegg
Hvis en skikkelig restart av dekoder ikke fører frem og det er verifisert at dekoder-MAC er registrert hos Altibox / lokal leverandør, så må det virkelig 'feilsøkes'. Der kan ikke jeg bidra da jeg ikke opplever det samme selv.
Vis hele sitatet...
Har forsøkt dette også, og fått verifisert at begge dekoderne er registrert hos Altibox/Lyse.


Sitat av Teratom Vis innlegg
Men kan det være så enkelt at de har byttet/ruller ut ny VLAN id??? Anbefaler å sette opp en mirror port fra SFP-porten (Tx og Rx) og analysere trafikken. Hvis mye data disable evt 102. Send gjerne fila (Wireshark) til meg så skal jeg hjelpe til.
Vis hele sitatet...
Dem påstår at det ikke er noen endring på vlan id. Fortsatt 101 som gjelder for tv.


Sitat av Teratom Vis innlegg
Det kan godt være at 102 må være aktiv for å få link. Sørg evt for lite trafikk. Sett opp mirror porten slik at trafikken kommer ut tagged (trunk).
Vis hele sitatet...
Kan se i ettermiddag om jeg får til dette. Er vel et større problem å få begrenset trafikken på 102... :P