View Single Post
Hei

Kort fortalt: Vi kjører 3 jern i Hyper-V som inneholder ca 20 virtuelle servere. En AD, 2 DNS, resten produksjon, e-post etc.

Det startet for en god stund siden. Når AD serveren er tilkoblet faller enkelte printere og PLS ut. De går i stå og må fysisk restartes. Da vil de fungere i alt fra 20min til noen timer. Skrur jeg av AD serveren fungerer utstyret som det skal og har ingen problemer.

Det samme skjer om jeg fjerner alle andre enheter og kun har AD og printer tilkoblet i en switch.

Felles for utstyret er å ha 10/100 nettverkskort. Setter jeg inn printer eller Pls av nyere dato fungerer det fint. Men det er for kostbart å bytte alt sammen.

Det er altså ingen loop, det er ikke broadcast problematikk, det er ikke galt med noe utstyr. Men det er et eller annet på AD serveren som trigger dette.

Har noen vært borti dette før?

Et forslag jeg har er å lese ut data fra wireshark og prøve å sende pakke for pakke tilbake til printer for å se hva som gjør at det faller ut. Noen som har en oppskrift på hvordan det kan gjøres?

Skulle noen klare å løse dette så skal vi alltids bli enige om en godtgjørelse. Dette begynner å bli irriterende!