View Single Post
Takk for masse god info, AlF3!
Sitat av Alge Vis innlegg
@Myoxocephalus selv om jeg finner ditt innlegg aldri så underholdende og tenker at du muligens har rett, så må jeg spørre om glyfosat ikke kan ha andre bruksområder enn å drepe vekster? Jeg mener, du virker ganske skråsikker?
Vis hele sitatet...
Vel. Som det fremkommer i detalj over, så dreper stoffet planter fryktelig effektivt. Om det har noen andre bruksområder, så er det i alle fall ikke kjent. Og hvorfor må den være så konsentrert? Igjen, som beskrevet over, så får bonden kjøpe heftigere saker enn deg og meg, ja - men han blander det ut slik at konsentrasjonen er lik den vi ville brukt. TS vil ha noe enda sterkere. Hvorfor det? Jeg kan i alle fall se for meg at dersom du skal være ninja og snike deg inn om natten for å ulovlig kverke et tre, så vil du være helt sikker på at behandlinga funker. Da gir det jo rent intuitivt mening å bruke det sterkeste man kan skaffe. Det er ikke sikkert at det er så hensiktsmessig, men hadde TS vært gartner hadde han formodentlig hatt andre prioriteringer. Og det jeg sikter til forekommer.

Jeg er selvsagt ikke sikker på om TS er en rikmanssfjott som skal kverke naboens trær for å få mer sol på tomta si - men hvilke andre plausible muligheter ser du?
Sist endret av Myoxocephalus; 4. januar 2020 kl. 20:30.