View Single Post
Eneste jeg husker at jeg lærte på skolen perioden 1997 - 2007 var at hasj er farlig, det fører til at man blir narkoman og man blir kriminell og må sitte i fengsel. Allikevel røykte jeg en bønne når jeg var 14...

Jeg håper ikke kunnskapen som utveksles på skolene om rus er så dårlig idag! Men jeg vil anta den er pakka inn i samme forhåndsdefinerte pakka.

Jeg håper en dag bland annet at cannabis blir fremstilt slik :

Cannabis er er i hovedsak en plante som har fått navnet Marihuana. Historien til Marihuana... Hvordan den er forandret og manipulert over tidene... Hvordan planten kan bearbeides til hasj eller virkestoffene kan trekke ut som ekstrakter... Hva de ulike kjemiske stoffene er... Hvordan det kan inntas... Hvordan det bearbeides av kroppen... Hvilke positive effekter... Hvilke negative effekter... negative og positive Helse effekter... KJemiske effekter ikke minst hvordan man bør ha respekt for det samt at man ikke bør innta dette stoffet før man er ferdig utviklet eller moden nok til å ta det... også videre også videre... kunnskap ikke bullshit!

Ikke minst håper jeg det presenteres at det var en politisk avgjørelse å gjøre det ulovlig og at dette er noe som kan forandres.

Sitat av PsuedoVitenskap Vis innlegg
Har du hørt sånn tull? Forklar hvordan hjernen liksom stopper å utvikle seg av hasjbruk.
Vis hele sitatet...
;;;

Nuvel man kan faktisk få varige psykoser og vrangforestillinger av hasj, og det er også bevist at hjernen stopper å utvikle seg på et punkt om man røyker hasj fast under en viss alder (25 år tror jeg det var).

;;;

som han sier... men antageligvis så er hans kunnskap begrenset til å blindt tro på en annens overbevisning begrenset forskning eller annet, så han selv er overbevist. så vet ikke om det er korrekt å si at man faktisk kan og at det er bevist... Det aller meste som er bevist kan motbevises så åpenhet er viktig slik jeg ser det..

Men det skal ikke utelukkes at det har en påvirkning på kjemiske prosesser i hjernen når man er under utvikling. Jeg vil påstå at det har en påvirkning på hjernen, hva denne påvirkningen medfører aner jeg ikke. Allikevel, min egen erfaring er at overdreven og sammenhengende bruk påvirker bevissthetstilstanden og påvirker kjemien i hjernen og kroppen. Så hjernen stopper ikke å utvikle seg, men at den utvikler seg vikende fra hva som er "vanlig" er sannsynlig. Og at stoffene i hasj vedvarer i kroppen over lengre tid er ganske sikkert. Alt med måtehold...

Noe som er viktig å ta i betraktning i alle tilfeller er at kroppene våres er svært sensitive og har veldig mange små kjemiske prosesser som påvirkes av alt hele tiden. Mat, vann, luft, osv.. Så rusmidler trukket ned til sin kjemiske form vil alltid påvirke kroppens kjemi på en eller annen måte.

Dermed så har all kjemi potensielle positive og negative effekter på kroppens kjemi, forhåpentligvis vil kunnskap om dette bli mer og mer aktuelt å snakke om å dele.
Sist endret av Paya; 2. november 2019 kl. 02:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.