View Single Post
Sitat av [protus] Vis innlegg
Slik jeg nå har inntrykk av skal level 1 kunne prøves uten trippsitter ?
Lite skal kunne gå galt her, som sagt kan man få bad tripp også her om man merkes av utenforstående, men ellers vil jeg nok ikke gå videre med tripping om nervene ikke liker opplevelsen.
Vis hele sitatet...
Her kommer et ganske langt svar. Håper det er oppklarende Husker selv hvordan jeg følte og tenkte før min første tripp.

Det skal dog nevnes at en level 1 "tripp", ikke egentlig er en tripp. Du skal ha props for at du tenker nøye gjennom setting for å få en behagelig opplevelse uansett! . JEg vet ikke hva slags dosering du tenker å ta. Jeg tror 10-15 mellomstore sopp er nok/passelig dose til å nå en level 1. Om du bare ønsker "threshold-dosering" vil du kanskje merke subtile effekter på ca 5 sopp.

Ved disse doseringen trenger du ingen trippsitter. Du vil være litt påvirket, men i helt fin kontroll. Tankene vil ikke bli forkludret - tvert imot vil man som regel oppleve en klarere tanke, og mere tilstedeværelse - enn man føler til vanlig.

***

Selv om en level 1 dosering ikke egentlig kan klassifiseres som en "tripp", er det flott å ta hensyn til egne tanker, som om man egentlig skulle ta en større dosering. Slik du synes å gjøre.

Alle punktene du har tenkt gjennom i en post litt tilbake er flotte tankeganger i så henseende. Det gamle indianerodtaket om at
"the ritual is just as important as the sacrament. -Even more important then the sacrament"
Vis hele sitatet...
er fint å ha som filosofi Følgende er ment å støtte opp om dette:

Jeg skjønner at du tenker på en innesetting som hva som virker mest komfortabelt. Det kan også fungere fint å være inne gjennom hele "trippen". Men om jeg skulle komme med en anbefaling ville jeg likevel anbefale å ta bevege seg ut i hagen (hvis du ligger usjenert til).. Innta fleinsoppen en times tid eller noe før solnedgang f.eks. slik at du kan se dag bli til natt. En fin start på opplevelsen. Å bevege seg ut i hagen i denne tidsperioden er også et ideelt sted å oppdage noen effekter av fleinsoppen. Sopp gir en helt fantastisk nærhet til natur - og alt levende (selv om man føler seg langt unna slike følelser til vanlig)

***

På en level 1 tripp vil du merke subtile forandring som litt skarpere syn. Farger kan tre noe klarere frem, detaljsyn gjør ting som små spirer, mose eller lav til fascinerende kunst. Ha gjerne på behagelig tøy. Prøv å gå barbent. Om du er inne så se på møbler, planter, teppe etc - dette kan også vekke fascinasjon med det forbedrede detaljsynet.

Når du er inne, vil jeg anbefale deg og sette av tid til å internalisere. Å lytte til kroppen, og å la tankene flyte. Kjenn på tilstedeværelsen. Musikk er også flott og lytte til i en slik prosess. Kanskje ser du svake antydninger til farger på netthinnen når du lukker øynene.. Fantasien lager tydeligere bilder.

Lag gjerne til et ekstra hyggelig sted inne. En sofa.. Godt pledd. Musikk på høretelefoner, dempet behagelig belysning etc. før du inntar soppen. Så har du dette klart når det blir ønskelig senere.

Fleinsopp er ikke ubehagelig (heller behagelig ) foruten en forbigående kvalme, og at kroppen føles litt rar og uvant sånn med engang (etterhvert oppdager man at man har mere kroppskontroll enn til vanlig). Disse forandingene vil være subtile og kortvarige og av forbigående karakter. Det er et tegn på at effekten av soppen er på vei til å kicke inn.

Om man på tripp skulle få følelser eller tanker som er litt mindre behagelige - så tenk på det som ubevisste knuter som løser seg opp. Det er bare soppen som jobber med deg. Soppen er en vis læremester. Gi den oppmerksomhet Den kan ha humor, være barnlig, vise deg barndommens magi i deg selv. Husk at soppen er et sakrament til åndelig og psykologisk helbredelse.

På en level 1 "tripp", er det likevel deg som er i kontroll. Soppen er i bakgrunnen, og tar ikke over hele ens psyke og vesen (man må åpne seg for opplevelsen). Tankene dine vil føles klare.

Ønsker deg en god opplevelse
Sist endret av Bearass; 19. september 2014 kl. 02:54.