View Single Post
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
440
Sitat av somnium Vis innlegg
hele poenget med kampanjen er å vekke oppmerksomhet rundt saken, ikke å gi så mye penger. det legger også videoen vekt på.

jeg er veldig imponert over hvor mange som rett og slett er for smarte for veldedighet her inne og som har ekstremt gode unnskyldninger for å ikke bare unngå å delta, men også i samme slengen prøve å heve seg intellektuelt over aksjonen.

skål.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg skal inrømme at videoen satte en emosjonell støkk i meg, og jeg mener på ingen vis at noe av dette er bortkastet. For all del, det er bra at det er mennesker som de i videoen som jobber aktivt for å få en slutt på denne galskapen, men når jeg i dag så denne videoen poppe frem på facebook, med meldinger som "dette er helt forferdelig, vi må gjøre noe" etc så vet jeg at 90% av disse folkene aldri vil lese seg noe mer opp på saken eller gjøre noe for å hjelpe disse menneskene. Heller fortsette sitt liv som om ingenting har skjedd. Mens kanskje en liten del faktisk vil være med å gjøre en forskjell, så brukes ekstremt mye penger og ressurser på å få luket ut denne lille prosenten av befolkningen som er villig til å hjelpe. Som sagt tidligere i tråden går kun 29% av inntektene til disse menneskene og aksjonen selv.

Når det er sagt, så har vi jo sånne som meg som bare sitter på på ræva hele dagen uten å gjøre en døyt, så jeg har vel egentlig ikke stort å si i denne saken for å være helt ærlig. Kudos til de som faktisk er aktivt med i slike organisasjoner og gjør en forskjell.