View Single Post
Sitat av Widow Vis innlegg
Jeg tviler veldig på at regjeringen er så veldig snille heller.
Vis hele sitatet...
Tja, Museveni er definitivt korrupt, og Uganda kunne definitivt vært rikere om det var bedre styrt. Det har derimot stor grad av personlig frihet, politiet gjør i stor grad jobben sin og utdanningsnivået og universitet er blant de beste i Afrika. Men, mye viktigere er at det er 100% trygt å gå på gata der, og folk flest er avslappa og nyter livet. Litt for avslappa vil noen påstå. Afrika på godt og vondt

Å sammenligne Museveni med LRA er, vel... som å sammenligne en voldtektsmann med en som har litt for hardt håndtrykk når han håndhilser på folk.
Jeg er ikke imot saken, men dette er ikke så veldig nytt heller. Blir vel akkurat det samme som når alle brydde seg om "Blood Diamonds", en måned eller to så blir det glemt.
Vis hele sitatet...
Nå er jo diamant-handelen i stor grad rensket opp i da, så det er et absolutt 100% horribelt eksempel på at ting ikke nytter.

Problemet i dette eksempelet er at jeg virkelig ikke skjønner hva som faktisk kan gjøres.



[Edit]; siden jeg sitter på satelitt-forbindelse fra Afrika er det dønn umulig for meg å få faktisk sett denne vidoen forresten. Noe som er like tragikomisk. Eneste jeg har å gå på er hva jeg får lest.[/Edit]
Sist endret av DumDiDum; 7. mars 2012 kl. 13:57.