View Single Post
Hei igjen, hva er det du vil jeg skal ta bilder av i bios? Er jo et hav av menyer å trykke på, redd det fort blir i nærheten av 100bilder hvis jeg skal ta bilde av alt. Ser forresten at Raid står som "off"
Vis hele sitatet...
Kanskje bare en helt enkel video mens du blar gjennom menyene i Bios? Du velger selvsagt helt selv om du orker 3 minutters innsats i film og 2 i opplasting men tenker problemet vil løse seg da.

Siden du har installert, formatert og reinstallert flere ganger og alt er likt og det er lang pause med svart skjerm på boot så må det skje noe under boot, før mbr leses. Og det skjer pga bios. Selv grafikkytelse kan kanskje være påvirket av bios valg. Men det finner vi jo ikke ut av om du ikke laster opp slik at vi kan ta en titt.

Er en stund siden jeg "mekket pc" men en ny pc med fersk ssd og ren installasjon som ikke er en clone fra en eksisterende disk med potensielle problemer som da kan bli videreført skal ikke være treg. Hverken på boot, grafikk eller lese og skriveytelser. Og er den treg alt før du legger in programmer så må det nesten være noen bios innstillinger som påvirker hastighet.

For du har korrekte drivere til all hardware? Har du forsøkt å oppdatere alle driverne? Er det original windows eller noe du har lastet ned "gratis"? Da kan det evt. være trojanere, virus etc som skaper krøll.
Sist endret av _abc_; 10. januar 2020 kl. 22:20.